-------------------------------------------------- --------------------------------------------------
Makluman : Sekiranya anda mempunyai isu atau cerita untuk di TERJAH, di BONGKAR atau di KERJAKAN, sila KLIK SINI atau scroll terus ke bawah blog untuk email terus kepada kami 10 SI BUDAK HITAM (10SBH). --------------------------------------------------

BLOGGERS NETWORK @ PERAK

YB Mohd. Zahir B. Abd. Khalid - Apa isunya!!!

~




Beberapa hari yang lepas...saya masih ingat apabila YAB DS Dr. Zambry mengingatkan semua wakil rakyat Barisan Nasional (BN) untuk tidak mengamalkan cara hidup bermewah-mewah kerana ianya boleh mendatangkan persepsi negatif rakyat...

Beliau menyarankan setiap wakil rakyat BN supaya mengamalkan cara hidup yang serba sederhana walaupun ada kalangan mereka yang mampu untuk hidup mewah.

Katanya telah terbukti bahawa sikap setengah-setengah pemimpin yang suka menunjuk-nunjuk kemewahan mereka seperti mempunyai kereta dan rumah besar mereka menjadi punca kekalahan calon BN sebelum ini.

Belum pun sejuk dengan kenyataan ini...timbul pula dengan isu YB kita ni yang merupakan seorang Exco Kerajaan Negeri Perak...Diberi gelaran EXCO ELIT...dimanakah letaknya nilai ke'elitan' yang dikatakan ini...kalau setakat dengan cara hidup yang bermegah-megah, lebih baik hentikan saja...Cuba YB ambil masa dan berfikir sejenak...apa yang telah dibuat atau yang telah dilakukan selama hampir setahun menjawat Exco Pendidikan...Cuba dibandingkan ketika YAB DS Zambry menjawat jawatan tersebut...

Tak cukup dengan itu, Yb juga dikatakan semakin ligat melobi jawatan KETUA PEMUDA PERAK...Jangan sampai yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran...Tak perlu tamak kerana ALLAH sentiasa melihat...Pemuda Taiping itu sendiri dilihat tiada auranya...

Apakah telah terlaksana tanggungjawab yang diberikan...Apakah ada perubahan terhadap sokongan dari warga pendidik...yang masih kedengaran...LEBIH RAMAI WARGA PENDIDIK BERALIH KEPADA PEMBANGKANG!!!Tidak cukup dengan itu, YB sendiri terlalu "SIBUK" dengan program yang dijalankan.

Diharapkan Kerajaan Negeri dapat memberi perhatian kepada isu ini...Cukup-cukuplah dengan kelekaan yang telah berlaku...jangan hanya bercakap di mulut, tetapi tidak diikuti dengan perlakuan...BERTINDAK SEBELUM TERLAMBAT!!! Sebagai anak Perak, saya tidak rela negeri PERAK jatuh semula ke tangan PEMBANGKANG!!!

7 Comments:

  sekupangdua

Friday, January 01, 2010

salam untuk 10 budak hitam, teman ada ronda-runda blog merata perak, apapun teman nak ucap tahniah bila 10bdh mula dengan artikal baru hari ni, nampaknya berbeza artikal ni, elok ler tu yang penting dedahkanlah yang mana ada lemah, yang mana patut di bela dan yang patut di balun kahkahakah..

tentang yb zahir ni elok ler ingat sikit, bukan apa teman tak berapa kenai tapi part ketua pemuda UMNO perak teman kenai benor, tak elok ler macam tu, apa cita nie? apa dah jadi dengan ketua pemuda mr Masli, tentu marah orang kuala bila dengor cita macam ni! apa tak cukup ker sebagai exco right! patut ler makin sunyi dah lama tak berbunyi! 10 sbh are u the very sure, first artical pun agak panas ni, bior betui yop, bukan apa teman terkejut jugak bila ada cita macam ni... apa lagi yang sepatutnya dema paham tak di PRU dulu, cukup_cukup ler tu tak habih-habih nak lomba dan lobi, apa kehal yop kalau betui beno elok ler sedo awai... kan apa teman kenai beno dengan KP tu apa kehai nya nak berperang sesama sendiri, banyak dia kedepan dari zaman kerakusan pakatan ruyup hinggaler perak kembali aman tetiba ada cita lain, abih tu mana gayanya exco miker tu?

kekdang teman dah serik bila blogger punya tuan yang nak diampu... tak kira ler sapa pun... dulu bercakap pasal perjuangan tapi skrg lak cakap pasai tuan-tuan yang pembayor dema, pada teman busok perut yop, semua orang yg berjuang kembalikan perak paham bebenor, tak de muka dema yang menjadi baris depan menentang pengkhianat, tah mana datangnya dema tetiba sekarang dah duduk di kerosi beledu, tak nampak pulak yang askar ayng cedera perang tadi semasa dibagi pingat... tetiba jeneral-jeneral lain naik stage kembang jubo dan hidung bila disemat pingat.

apapun teman nasihatkan 10sbh jangan jadi satu lagi penyebab untuk memecah belahkan orang perak, sebab teman orang perak yang selalu memerhati... tapi kalau rasanya benda yg patut di khabo... khabokanlah dengan jujur elok juga supaya ada pembetulan... mungkin dema ni kekadang terlelap, pada yang ada sekarang cukup ler ... hentikanler mengampu boss kome, yang penting kita kena bersatu dan lupakan yang lainnnn.... macam iklan lak! tapi teman bagi amaran kalau kome ni sebagai talibarut PR (pencacai rongeng) teman cari sampai lubang cacing, teman dduk di perak yop.

insyallah teman akan nanya KP kita betoi ker? AMARAN 10sbh ingat cakap teman ni.... SELAMAT TAHUN BARU & TAHNIAH DENGAN BLOG MIKER.... yang syoknya teman nombor ONE yang comment.. muahahaha

  selengkor ubat nyamok

Friday, January 01, 2010

ASSALAMUALAIKUM TUAN

TAHNIAH BLOG BARU TUAN, TAPI BILA NAK ADA CHAT BOX BOLEH LAH BERBORAK DENGAN KAWAN-KAWAN YANG LAIN. DULU SAYA RAJIN KE BLOG SELAMATKAN PERAK, TAPI SEKARANG NI SUDAH AGAK SUNYI ENTAH APAKAH SEBABNYA PUN TAK TAHU.

SEMOGA TUAN MARHAIEN DEMI UNTUK PERJUANGAN RAKYAT PERAK

  janggut

Friday, January 01, 2010

hahaha korang ni sekutu sapa lak, the mr kay jay atau mork krizzzz, gadoh ler,apa cerita ni aku angin bila kaitan ketua pemuda UMNO, sakit hati betul sudahlah ada group yang mengaku umno menghina T S Nazri aziz, ini dah pulak KP, macam kroni Mukriz yang dibayar jer. apa sangkut paut dengan perjuangan orang perak pulak, lu sapa, tak ada kena mengena mukriz atau Tun yang berjuang di perak, pegi mampuslah kalau kau orang ingat kau orang yang berjuang di perak

Mana tak angin satu badan, malukan nama orang kuala kangsar jer, mestilah aku anak jati orang kuala kangsor brader.

HIDUP PEJUANG KUALA KANGSOR, HIDUP UMNO! HIDUP MENTERI BESAR DR ZAMBRY ABDUL KADIR DAN HIDUP SULTAN PERAK, HIDUP BUKIT CANDAN

anyway happy new year

  taipingmali

Friday, January 01, 2010

Terima kasih kerana menjemput saya ke lama blog ini Inferent yang saya dapat simpulkan ialah blog ini dikendalikan oleh 10 orang yang gelap-gelap. Gelap bukan bermakna hitam tetapi macam spy. buat kerja senyap-senyap . begitu ker?

Kepada Sekupang dua teman dah delete blog mike, kalau miker ada buat blog baru sila kaborkan pada teman. teruskan memberi komen dan ulasan walaupun tidak menulis blog lagi.

  sekupangdua

Friday, January 01, 2010

salam sahabat TM lama teman tak dengor cerita miker, apapun teman selalu menyinggah di blog teman, back to the usual, macam asal balik yang dulunya teman senang sungguh singgah ke laman kawan-kawan dan berborak... tenang jugak rasanya, tapi itulah asalnya sekupangdua yang sering bertemu sahabat lain seperti mamak, abang tuah, apai ngelai, kuntakinte dan lain-lain termasuk miker sekali terutama nya di pemuda jalan enggang yang jadikan teman banyak jumpa kengkawan baru....

pasal blog ni insyaallah kalau di izinkan might be will come back soon... kalau ada rezeki... sekarang blogger lain pun dah banyak cukup hebat dan pelbagai issskkk kalau nak chalange widget pun jauh berbatu sekupangdua nak kejor, tak larat yop, bior ler sementara ni teman numpang memeriahkan dema dulu, payah yop nak bandingkan blog kampung dengan muda mudi ni muahahaha.

anyway miss you to, bila boleh berborak kena teh tarik.. insyallah, salam tahun baru!

  Unknown

Monday, January 04, 2010

Hebat orang KEMAS sekarang dah pandai buat blog.

  followers blog pro kjaan

Wednesday, January 13, 2010

salam,

pada teman, tak elok la...dlm keadaan skrg ni kita sesama kita nak melondeh sesapa, lagi2 dlm blog.

satu lagi yg teman cukup pelik dgn bloggers yg kononnya pembela,penyokong hatta pemimpin umno sekalipun.....kenapalah cukup payah nak berikan sokongan moral dan support yg paling leceh iaitu jadi followers pd rakan2 sendri. in berbeza dgn pembangkang yg bekerjasama. ini sebenarnya adalah perang psikologi jugak.

teman respek dgn yanggambi,tunjanglangit,gap,penghuni,jefry, gua,sekupangdua mereka ini otai tapi tak kedekut utk follow blog2 yg baru2, tahniah.

Related Posts with Thumbnails

RECENT POSTS

WHAT VISITORS SAY ABOUT US

-------------------------------------------------------------------
WE WOULD REALLY APPRECIATE YOUR COMMENT, PLEASE !

-------------------------------------------------------------------
"Cerita yang dibawa oleh 10 budak itam ada faktanya..."
- Teropongalam
-------------------------------------------------------------------
"Cuma harapan saya, agar 10sbh lebih kuat berusaha untuk menjadi mata-mata dalam pentadbiran UMNO kini terutamanya di Negeri Perak."
- Mahasiswa
-------------------------------------------------------------------
"...rakyat sudah pun sedar, yang mana kaca yang mana intan! PRU13 nanti tsunami politik akan terus berlaku tapi.InsyaAllah BN dan UMNO kembali dipercayai oleh rakyat."
- Pak Tam
-------------------------------------------------------------------
"...TERUSKAN BONGKAR. JGN BIARKAN MEREKA DUDUK DGN TENANG..."
- Jeffry
-------------------------------------------------------------------
"Memang dah merosot, sebab nya PAS suka jadi "KUDA" DAP dan PKR. PAS sanggup jual maruah bangsa dan agama demi politik!"
- Malaysian-2Day
-------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------- Sekiranya anda mempunyai isu atau cerita untuk dikongsi bersama, anda boleh gunakan ruangan dibawah untuk email terus kepada kami 10 SI BUDAK HITAM (10SBH)
Nama Anda:
Email Anda:
Tajuk :
Isu/Cerita/Apa²jelah! :
Image (case-sensitive):