-------------------------------------------------- --------------------------------------------------
Makluman : Sekiranya anda mempunyai isu atau cerita untuk di TERJAH, di BONGKAR atau di KERJAKAN, sila KLIK SINI atau scroll terus ke bawah blog untuk email terus kepada kami 10 SI BUDAK HITAM (10SBH). --------------------------------------------------

BLOGGERS NETWORK @ PERAK

KATA-KATA KETUA PENERANGAN UMNO SATU PENGHINAAN KEPADA BLOGGERS

~

 Usah kita bicara soal IT jika masih di takuk typewriter!

10SBH dahului artikel ini dengan SELORI ucapan terima kasih kepada Dato' Ahmad Maslan atas PENGHINAAN kepada kami bloggers yang selama ini menyokong Kerajaan UBN. Ucapan dari Ketua Penerangan UMNO Malaysia di dalam satu majlis UMNO jelas membuktikan bahawa, bukan beliau sahaja buta mata dan hati tetapi UMNO telah silap mengekalkan Datuk Maslan sebagai Ketua Penerangan hingga ke hari ini.

Dari gaya ucapan beliau di Majlis Penerangan UMNO Bahagian Subang, jelas bahawa beliau layak digelar BARANGAN ANTIK. Bersaralah sebelum kamu di sarakan.  Inilah hakikatnya bahawa kebanyakan pemimpin UMNO masih hidup dan berpolitik dalam kegelapan, mereka tidak mengiktiraf blog dan media sosial lainnya sebagai alat penerangan dan komunikasi alaf baru. 10SBH turut yakin bahawa masih ramai lagi pemimpin UMNO yang berfikiran sedemikian rupa.

Untuk pengetahuan dato', blog kini adalah medium utama selain dari akhbar yang menjadi tatapan rakyat malaysia yang mahukan lebih informasi. Akhbar penuh tapisan sana sini membuatkan rakyat terutamanya golongan muda memilih untuk membaca di dalam blog disamping boleh dilayari tanpa mengira masa. Biasalah beb, orang muda ni, lewat pagi baru nak surfing internet.

Sedih melihatkan mereka ini yang masih lagi tidur dan lena dibuat mimpi. Lebih menyedihkan apabila mereka tidak mampu mengikuti peredaran zaman dan menyalahkan perubahan teknologi yang berlaku. Adakah mereka ni antara individu yang techno phobia? Techno Phobia adalah seseorang yang fobia kepada teknologi moden masakini atau lebih tepat dalam dunia IT kini. Pendapat 10SBH, apa yang layak untuk mereka adalah BERSARA.


"Baca blog lama-lama boleh jadi goblok !", kata Dato' Ahmad Maslan dalam ucapan beliau. Goblok dalam bahasa jawa maksudnya bodoh..

Adakah kenyataan GOBLOK itu turut ditujukan kepada blog 1 Malaysia? Andai benar, SAH PM kita juga dianggap GOBLOK oleh mereka ini. Cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar....

Kesimpulannya 10SBH beranggapan bahawa, Datuk Haji Ahmad Bin Maslan tidak ubah seperti BERUK MENDAPAT CERMIN (diperhatikan cermin penuh minat, bila terpandang wajahnya dicermin  baru melompat terkejut. Baru dia sedar bahawa dia adalah BERUK). Kerana bukan sahaja kejutan budaya, tetapi kejutan di alam siber juga boleh membuat seseorang pemimpin itu juga MEROYAN.

Pulaukan sahaja segala aktiviti dan laporan berkenaan UMNO buat seketika sebagai bukti bahawa BLOGGERS merasa diri di HINA oleh pemimpin UMNO yang hanya pandai berkata tanpa berfikir.  

Selain Pahang, 10SBH juga turut sama akan berhenti menulis perihal Perak kerana sudah benci, muak dengan kebodohan pemimpin UMNO peringkat negeri yang tidak tahu menilai di antara keikhlasan dan lakonan. Sanggup berhabis ribuan ringgit hanya untuk membela ULAR SAWA dibuat maskot di alam siber.

14 Comments:

  Mahasiswa

Monday, February 22, 2010

klo ye pun awak tu xreti blog..jgn mengguris hati blogger! huh!

  Perak Reform

Monday, February 22, 2010

KEPADA DATO MASLAN .. MINTA PENJELASAN.

JIKA TIDAK SELURUH PERSATUAN BLOGGERS AKAN MENGUTUK SEMUA TINDAKAN YB.

  teropongalam

Monday, February 22, 2010

NAK PERJELAS APA LAGI.. SAKSI DAH RAMAI. LUCUT JER JAWATAN DIA. KAKI AMPU UMNO.... HELLO MASLAN, TAPI BLOGGERs JGN HARAP KERJA KAU MUDAH TAU. DENGAN BLOGGERs KAU BOLEH NAIK DAN DENGAN BLOGGERs JUGA KAU BOLEH JATUH. INILAH MELAYU TAK SEDAR DI UNTUNG.

  PasTambun

Monday, February 22, 2010

Sudah jelas saudara semua. Blogge UBN semua goblok. Bila Parpukari ( ahli UMNO / Bloggers UMNO) hentam Pemimpin UMNO dan kini ketua penerangan UMNO mengeluarkan kenyataan GOBLOK kepada blog di program UMNO. Maka jelas UMNO otu sebenarnya GOBLOK.

  ISAC

Monday, February 22, 2010

Dato' Maslan maksudkan,

DSN, Tan Sri Muhyuddin, Tun Mahathir, Kir Toyo, Dr. Zambry dan lain2 pemimpin besar Umno/BN juga "Goblok" lah ya...Mereka ni semua ada blog masing2....


Maslan ni buta IT agaknya, untuk menutup kelemahanya dia kata berblogging sebagai Goblok, terlupa boss dia, DSN pun dikatanya Goblok.


Kalau DSN masih nak kekalkan dia lagi X tahu lah den.....

  Tok Pambu

Monday, February 22, 2010

sebenarnya pemimpin2 UMNO ni dah tak ada modal bercakap.

Ada banyak perkara penting dalam UMNO yang belum sesesai. Tak perlu sentuh tentang bloggers. Kes ketua pemuda UMNO pun belum selesai - itu lah perkara yang patut di bincangkan

  Anonymous

Monday, February 22, 2010

Dato' Ahmad Maslan.... Apa Bezanya antara mesin taip dan komputer?

  YOUNG GENERATION

Tuesday, February 23, 2010

hentam lg budak hitam!

bersaralah cepat..kasi gen muda naik.

Young Generation Changing the World

Our Time Is Now!!!!

  Scud

Tuesday, February 23, 2010

dato maslan ni sepatutnya dah pencen. teknologi dia dah ketinggalan zaman.

lupakan saja dia ni. dia sendiri yang goblok, kata orang lain pula.

  pejuang///

Tuesday, February 23, 2010

Kuat giler Datuk Ahmad Maslan nie. Kalau bloggers buat mogok untuk membela UBN, mau ker dia sorang jadi tembok penghakis tomahan UMNO di alam cyeber ini? Bangang lagi bodoh Si Ahmad Maslan.

  10 BUDAK HITAM

Tuesday, February 23, 2010

Salam Semua.Terima Kasih pada semua penghantar komen berkenaan Dato Maslan. 10SBH berharap ada tindakan dari pihak atasan terhadap penghinaan beliau pada Bloggers amnya.

Mahasiswa, Benar..bloggers yg menjadi benteng mempertahankan UBN di alam cyber!

Perak Reform, 10SBH juga menanti penjelasan.Sama-sama kita tunggu.

teropongalam, beliau tak sedar lagi kepentingan dan kuasa BLOGGERS kerana dia pn masih lagi di zaman typewriter kan.

Pas Tambun, UMNO memang GOBLOK kalau ada pemimpin spesis gini!

ISAC,orang tua zaman skarang siap ada facebook lagi.Tapi org tua ni..ntahla..aku tataulah apa spesisnya.

Nalapambu, isu bloggers juga perlu priority bro. Bloggers juga pengundi. Kalau sampai dah bernanah,baru nk "cure"..alamatnya makan asapla PRU13 nanti.

YOUNG GENERATION, we support young generation to conquer the world!

Tinta Emas, setuju kalau 10SBH kata Dato Maslan WAJIB BERSARA?

pejuang///, orang yang buta IT takkan paham pertempuran di alam siber. Lantakkan,kalau tiada tindakan, SELURUH PERSATUAN PENYAMUN AKAN BOIKOT DATO MASLAN!HAHA..

  10 BUDAK HITAM

Wednesday, February 24, 2010

Salam Jebat,

Telah di link ke favourite blog 10SBH.Terima kasih.

  bRAVEhEART

Friday, February 26, 2010

This comment has been removed by the author.
  bRAVEhEART

Friday, February 26, 2010

Ahmad Maslan saja kah? Sebenarnya semua ketua penerangan Umno Perhubungan negeri-negeri dan bahagian-bahagian masih goblok dan buta IT, saya dh berkali-kali memacu agar mereka bergerak dan bangkit dari tidur namun mereka tetap terlena juga. Umno tidak akan berubah, kitalah yang mesti mengubahnya. Jika kita tidak mampu mengubah pemimpinnya maka kita terpakasa mengubah parti yang memerintah itu. Lakukanlah sekali ini untuk perubahan yang memberikan impak yang besar untuk selamanya.

Related Posts with Thumbnails

RECENT POSTS

WHAT VISITORS SAY ABOUT US

-------------------------------------------------------------------
WE WOULD REALLY APPRECIATE YOUR COMMENT, PLEASE !

-------------------------------------------------------------------
"Cerita yang dibawa oleh 10 budak itam ada faktanya..."
- Teropongalam
-------------------------------------------------------------------
"Cuma harapan saya, agar 10sbh lebih kuat berusaha untuk menjadi mata-mata dalam pentadbiran UMNO kini terutamanya di Negeri Perak."
- Mahasiswa
-------------------------------------------------------------------
"...rakyat sudah pun sedar, yang mana kaca yang mana intan! PRU13 nanti tsunami politik akan terus berlaku tapi.InsyaAllah BN dan UMNO kembali dipercayai oleh rakyat."
- Pak Tam
-------------------------------------------------------------------
"...TERUSKAN BONGKAR. JGN BIARKAN MEREKA DUDUK DGN TENANG..."
- Jeffry
-------------------------------------------------------------------
"Memang dah merosot, sebab nya PAS suka jadi "KUDA" DAP dan PKR. PAS sanggup jual maruah bangsa dan agama demi politik!"
- Malaysian-2Day
-------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------- Sekiranya anda mempunyai isu atau cerita untuk dikongsi bersama, anda boleh gunakan ruangan dibawah untuk email terus kepada kami 10 SI BUDAK HITAM (10SBH)
Nama Anda:
Email Anda:
Tajuk :
Isu/Cerita/Apa²jelah! :
Image (case-sensitive):