-------------------------------------------------- --------------------------------------------------
Makluman : Sekiranya anda mempunyai isu atau cerita untuk di TERJAH, di BONGKAR atau di KERJAKAN, sila KLIK SINI atau scroll terus ke bawah blog untuk email terus kepada kami 10 SI BUDAK HITAM (10SBH). --------------------------------------------------

BLOGGERS NETWORK @ PERAK

ADUN PAS MENGHINA PERAYAAN MASYARAKAT CINA

~


10SBH terkejut dengan satu kenyataan yang telah dikeluarkan oleh si Idham Lim tentang Majlis Gong Xi Fa Cai yang telah diadakan di kediaman rasmi Menteri Besar Perak tempohari. Terkejut kerana betapa bodohnya kenyataan sedemikian dibuat.

Memetik sedikit dari pernyataan yang dibuat "Inilah sejarah baru dalam negara kita bila seorang pemimpin UMNO mengadakan rumah terbuka khususnya di kediaman rasmi bertaraf Menteri Besar di Perak. Sebelum ini kita dengar cerita kucing bertanduk dan ikan keli bersisik, sekali ini ianya berlaku di Perak dengan seorang yang mengaku Melayu mengadakan sambutan Hari raya Cina".

Tambahnya lagi " Nampak sungguh Zambry sangat menggelabah dan cuba menarik sokongan orang Cina demi mempertahankan kerajaan haram yang disahkan oleh mahkamah minggu lepas. Walaupun tidak menyalahi syariat namun ia telah melanggar adat susila yang selama ini kita amalkan. Nampak sangat bodohnya".


Jika dilihat dari kenyataan di atas, jelaslah sebenarnya Pakatan rakyat yang sedang menggelabah lalu turut mengeluarkan kenyataan bodoh yang tidak dapat dibendung lagi. Tidak ingatkah anda pada satu ketika dulu dengan apa yang Nizar telah lakukan, ini buktinya! Lebih melucukan apabila si Idham Lim telah mengatakan bahawa DS Dr Zambry telah menghina kaum Cina kerana telah meraikan tetamu sempena Raya Cina. Siapa yang sebenarnya menghina, tepuk dada tanya selera!!!

Apakah hanya Pakatan Rakyat dan Nizar yang dibenarkan meraikan kaum Cina sempena Tahun Baru Cina. Apakah kerana sambutan yang mengalakkan maka apa yang telah julung-julung kali diadakan ini dilihat sebagai satu kesalahan besar oleh Pakatan Rakyat. Apapun yang buruk di mata Pakatan Rakyat, 10SBH mengambil kesempatan ini mengucapkan tahniah diatas sambutan yang menggalakkan itu.



3 Comments:

  eXception

Saturday, February 20, 2010

Tidakku sangka Parpu yg ku sangka berbadan besar hanya gagah di dalam blog tp di depan KJ malu-malu kucing... Isk isk isk... Kesian ko Parpu...

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

  Anonymous

Saturday, February 20, 2010

Orang keling cam zambri mane leh wat rumah terbuke orang cine. wat rumah terbuka kelinh leg ah. mb haram jadah. memang la orang cina ramai yang mari. saper tak nak makan free.

  Anonymous

Sunday, February 28, 2010

SPRM: Nik Aziz akan diheret ke mahkamah dan didakwa!

"SPRM melalui kenyataan media terkini mereka memberi isyarat jelas bahawa Tok Guru Nik Aziz akan diheret ke mahkamah dan didakwa dengan pertuduhan-pertuduhan rasuah. Kenyataan akhbar dan ulasan disertakan.

"PUTRAJAYA: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Kelantan sudah selesai menyiasat dakwaan rasuah membabitkan Menteri Besar, Datuk Abdul Nik Aziz Nik Mat.

Pengarah Bahagian Komunikasi Korporat SPRM, Datuk Ahmad Khusairi Yahaya, berkata kertas siasatan itu kini berada di Bahagian Pendakwaan untuk tindakan lanjut.

"SPRM Kelantan sudah selesai menjalankan siasatan dan kertas siasatan kini berada di Bahagian Pendakwaan," katanya ketika ditemui di sini sebentar tadi." -tamat-

Isyarat bahawa pendakwaan akan dibuat cukup ketara kerana kertas siasatan dinyatakan dengan jelas sudah berada pada Bahagian Pendakwaan. Sekiranya tiada cadangan hendak mendakwa, tentulah ayat seperti ' kami mendapati tiada kes' akan digunakan.

Lucu, pelik dan misteri apabila seorang ulamak zuhud yang tinggal di teratak buruk hendak diseret ke mahkamah dan didakwa oleh SPRM sedangkan kepimpinan rasuah pemimpin UMNO yang tinggal di rumah berjuta-juta tidak disentuh langsung.

Nampaknya, memang tepat ramalan penganalisis politik bahawa sesudah Anwar Ibrahim dilanyak cukup-cukup di mahkamah, Tok Guru dan kepimpinan PAS juga akan diserang sama. Nampaknya, kepimpinan Najib bertekad meniru cara kepimpinan Tun Mahathir yang memimpin cara keras.

Jangan lupa, 'those who live by the sword, dies by the sword'. Mereka yang hidup dengan pedang, akan mati kerana pedang".

Takutlah kamu kepada Allah. Menjadi kewajipan kami golongan muslimin menewaskan golongan munafiqin.. Wassalam

Related Posts with Thumbnails

RECENT POSTS

WHAT VISITORS SAY ABOUT US

-------------------------------------------------------------------
WE WOULD REALLY APPRECIATE YOUR COMMENT, PLEASE !

-------------------------------------------------------------------
"Cerita yang dibawa oleh 10 budak itam ada faktanya..."
- Teropongalam
-------------------------------------------------------------------
"Cuma harapan saya, agar 10sbh lebih kuat berusaha untuk menjadi mata-mata dalam pentadbiran UMNO kini terutamanya di Negeri Perak."
- Mahasiswa
-------------------------------------------------------------------
"...rakyat sudah pun sedar, yang mana kaca yang mana intan! PRU13 nanti tsunami politik akan terus berlaku tapi.InsyaAllah BN dan UMNO kembali dipercayai oleh rakyat."
- Pak Tam
-------------------------------------------------------------------
"...TERUSKAN BONGKAR. JGN BIARKAN MEREKA DUDUK DGN TENANG..."
- Jeffry
-------------------------------------------------------------------
"Memang dah merosot, sebab nya PAS suka jadi "KUDA" DAP dan PKR. PAS sanggup jual maruah bangsa dan agama demi politik!"
- Malaysian-2Day
-------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------- Sekiranya anda mempunyai isu atau cerita untuk dikongsi bersama, anda boleh gunakan ruangan dibawah untuk email terus kepada kami 10 SI BUDAK HITAM (10SBH)
Nama Anda:
Email Anda:
Tajuk :
Isu/Cerita/Apa²jelah! :
Image (case-sensitive):