-------------------------------------------------- --------------------------------------------------
Makluman : Sekiranya anda mempunyai isu atau cerita untuk di TERJAH, di BONGKAR atau di KERJAKAN, sila KLIK SINI atau scroll terus ke bawah blog untuk email terus kepada kami 10 SI BUDAK HITAM (10SBH). --------------------------------------------------

BLOGGERS NETWORK @ PERAK

EKSLUSIF DARI ANDA : BLOG LEMBU YANG STUPID DAN JUMUD!

~

Seorang pemuda yang menamakan dirinya AdukaDara telah menghantar satu email kepada kami melalui borang isu dan berita ini.Kami berbesar hati untuk memaparkan email tersebut di blog 10SBH ini sebagai tanda penghargaan kepada usaha mereka yang menyokong kami dalam sama-sama mendaulatkan Agama,Bangsa dan Negara.
----------------------------------------------------------------------
E-MAIL DARI SDR. ADUKADARA

Salam bro 10, disini gua nak jawab tidakpuashati gua pada BLOGGERS STUPID ni.Gua kenalkan diri gua sebagai AdukaDara.Gua hanyalah sekadar pembaca BLOG POLITIK tegar.Gua harap lu orang dapat siarkan email gua ni.

LUKISAN ADALAH IMAGINASI 10SBH
PETIKAN AYAT DARI BLOG ALKEROHI (PAKATAN)

http://alkerohi.blogspot.com/2010/02/perak-zambry-patut-terajui-makkal.html

Kuasa merestui pelantikan seorang Menteri Besar ada pada Sultan tetapi kuasa memecat tidak ada. Itulah apa yang tertera di dalam perlembagaan.

Genap setahun Zambry Kadir menerajui sebuah kerajaan secara pintu belakang. Akan berterusankah dia dengan 'kuasa kopi' itu selepas 9 Februari ini ?

AdukaDara
Apa punya dungu dan stupid lah mangkaQ ni. DengaQ sini. Benar seorang Menteri Besar tidak boleh dipecat oleh Sultan jika Menteri Besar itu masih mempunyai sokongan majoriti Dewan perwakilan. Tetapi jika keadaan sebaliknya, Sultan mempunyai hak untuk memecat MB. Undang-undang Tubuh Negeri Perak tidak memperuntukkan bahawa kehilangan majoriti oleh seseorang Menteri Besar hanya boleh ditentukan oleh undi tidak percaya. Dalam kes ini, ia juga boleh ditentukan oleh Sultan setelah beliau memanggil menghadap 31 anggota dewan undangan negeri bagi memastikan siapa yang mendapat sokongan majoriti di dalam dewan. Ini bermakna  Sultan Azlan Shah tidak secara membuta tuli membuat keputusan. Setelah ‘confirm’ 31 ADUN tersebut mengadap baginda dan menyatakan tidak percaya pada Nizar, barulah baginda mengumumkan DS Zambry sebagai peneraju BN memerintah Perak.

Lu orang cakap pintu belakang sebab lu orang STUPID Undang-Undang! Inilah yang terjadi kalau cakap dengan lutut. Otak letak tepi. STUPID DUMB DUMB!


LUKISAN ADALAH IMAGINASI 10SBH

PETIKAN AYAT DARI BLOG SISIBUKIT (PAKATAN)

http://sisibukit.blogspot.com/2010/02/orang-asal-pun-di-minta-tolong-zambry.html


“Zambry menggunakan agensi kerajaan terutama tukang karutnya "SUK" untuk memanggil kakitangan kerajaan dan juga Pengarah JAIP Sheikh kita untuk memanggil ahli kariah masjid untuk program solat hajat dan "makan rakyat".

AdukaDara
Untuk mengajak seorang ISLAM ke program solat hajat pun jadi isu? Apahal beb ? Ok sekarang lu tengok lu orang punya solat hajat pulak…

PETIKAN AYAT DARI BLOG DEWAN PEMUDA PAS PERAK (PAKATAN)

http://dppperak.blogspot.com/2010/02/keputusan-mahkamah-persekutuan-9.html
Pada 8 Februari 2010 ini pula, DPPN Pk akan menganjurkan Solat Hajat Perdana ‘Selamatkan Perak’ yang akan di imankan oleh Datuk Seri Ir Haji Mohammed Nizar Jamaluddin di Masjid Kampung Jeram, Kampar dan solat Maghrib berjamaah. Dan selepas itu akan diadakan Ceramah Perdana oleh Datuk Haji Mahfuz Haji Omar, Naib Presiden PAS dan Datuk Seri Nizar di Kampung Gunung Panjang (depan Sekolah Kebangsaan Gunung Panjang), Kampar jam 9.00 malam.

AdukaDara
Si Nizar ni Imam baca talkin ke?Tak perlulah nak diceritakan tok imam siapa.Kalau orang biasa yang imam,takde pulak sebut nama? Bangga diri la lu orang!. Banyak pahala buat hajat tue. Tapi tengok niat lah beb.Kalau berhajat menjatuhkan saudara Islam,hajat tinggal hajat la lu orang.Dah la tu, lihat pulak apa aktiviti selepas itu.”Ceramah Perdana”.Kenapa lu orang tak guna word “Ceramah Agama”? Sebab Ceramah Perdana lu orang tu nak memfitnah orang! Nak mencaci orang! Nak memaki hamun orang! Dan dosa paling besar.. NAK MELIWAT ORANG! Kalau guna Ceramah Agama, lu orang tak boleh nak carut-carut. Nanti dosa. Wah ! tau pulak lu orang dosa ek?

Ha ni gua nak story tentang tukang karut lu orang kata tu.

“Executive Talk” adalah perhimpunan bulanan semua kakitangan SUK. Sewaktu Si Nizar jadi MB Boneka DAP SEKEJAP dulu, rata-rata kakitangan SUK merungut dan jelak kerana setiap kali “executive talk” bulanan, Si Nizar ni setiap minggu la dok cerita politik. Dari minggu ke minggu, tak habis-habis dok cerita propaganda lucah dia. Muak la beb! Dia ingat kakitangan kerajaan ni semua follow politik stupid macam dia ke? Sebagai MB, sepatutnya dia harus berucap mengenai halatuju kerajaan, perancangan pembangunan dan kualiti perkhidmatan. Bukan dok cerita lu punya Politik STUPID tu! Lu tak Percaya ke beb? Ha, esok lu isi borang jawatan tukang kebun (sebab pailang lu orang yang paling tak Stupid pn Ir CELUP je), pastu lu tanya sendiri tukang karut tu. STUPID!

PETIKAN AYAT DARI BLOG SISIBUKIT (PAKATAN)

Seorang teman kita yang berkerja dengan JHEOA memaklum kepada kita hari ini kena bertugas.Tugas utama pastikan orang asal datang ke program Zambry belum tentu sah MB itu. Beliau juga dipesan sampai sebelum 7 malam.

AdukaDara
Eloklah sampai sebelum 7 malam bro. Boleh sama-sama berjemaah menunaikan solat maghrib bersama-sama. Dan Berdosakah kawan lu tu mengajak dan menggalakkan orang bersolat hajat? Wah, kalau dosa, gua lah paling zalim kerana pangkah kata lu orang ni. Come on la bro, lu orang pikir logik lah. Lu orang bukan stupid yang jahil agama ni, janganlah jumud sangat pemikiran tu.

PETIKAN AYAT DARI BLOG SISIBUKIT (PAKATAN)


Dengar cerita lagi kalau pegawai kerajaan tidak hadir alamat "di black list". Zambry umpama pendatang! Bukankah Nasir Safar sudah berkata,lawan kerajaan lucut kewarganegaraan.Mana berani Zambry ...debat sama DS Nizar.Jadi minta tolong sama orang asal lah!

AdukaDara
Dengar cerita,dengar cerita. Tak habis-habis dengar cerita.Itu pasal lu orang ni terperangkap dalam satu ruang sempit atmosfera dinamakan “KUMBAHAN TAIK”. Ni apa undang-undang mengatakan pegawai kerajaan tak hadir “black list”? Tu pasal PAS ni dicop STUPID, lu orang tau tak? Sebab pengikut-pengikut bawahan yang DUNGU DAN STUPID! Secara LOGIKnya, kalau benarlah bagai dikata si STUPID ni, dah tentu berpuluh ribu kakitangan akan merusuh termasuklah kaum-kaum seangkatan si STUPID ini. LOGIK la bro! Lu PAS darjah berapa ni?
Debat lagi? Bukan tak berani bro.Lu orang,undang-undang pun tak faham.Logik akal pun kurang. Orang-orang gini, bukan taraf DS Zambry nak berdebat bro. Lu orang cermin diri dulu.Ukur diri dulu.Kalau agak dah SEDAR dan FAHAM apa itu undang-undang, baru turun balik gelanggang!

OK BEB, GUA MALAS NK TYPE PANJANG2. KALAU LU ORANG KASI LINE CERITA NI,ADA MASA GUA TULIS LAGI.

AKHIR KALAM, LU PIKIRLAH SENDIRI !


AdukaDara


p/s:Email AdukaDara telah diubah sedikit struktur ayatnya untuk tujuan lebih mudah difahami

1 Comments:

  Anonymous

Monday, February 08, 2010

Aku sokong kamu aduka!

Bersemangat walaupun xde blog sndirik! tp..tu tak penting.yang penting semangat yang mahukan kemajuan agama dan bangsa bro.

Related Posts with Thumbnails

RECENT POSTS

WHAT VISITORS SAY ABOUT US

-------------------------------------------------------------------
WE WOULD REALLY APPRECIATE YOUR COMMENT, PLEASE !

-------------------------------------------------------------------
"Cerita yang dibawa oleh 10 budak itam ada faktanya..."
- Teropongalam
-------------------------------------------------------------------
"Cuma harapan saya, agar 10sbh lebih kuat berusaha untuk menjadi mata-mata dalam pentadbiran UMNO kini terutamanya di Negeri Perak."
- Mahasiswa
-------------------------------------------------------------------
"...rakyat sudah pun sedar, yang mana kaca yang mana intan! PRU13 nanti tsunami politik akan terus berlaku tapi.InsyaAllah BN dan UMNO kembali dipercayai oleh rakyat."
- Pak Tam
-------------------------------------------------------------------
"...TERUSKAN BONGKAR. JGN BIARKAN MEREKA DUDUK DGN TENANG..."
- Jeffry
-------------------------------------------------------------------
"Memang dah merosot, sebab nya PAS suka jadi "KUDA" DAP dan PKR. PAS sanggup jual maruah bangsa dan agama demi politik!"
- Malaysian-2Day
-------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------- Sekiranya anda mempunyai isu atau cerita untuk dikongsi bersama, anda boleh gunakan ruangan dibawah untuk email terus kepada kami 10 SI BUDAK HITAM (10SBH)
Nama Anda:
Email Anda:
Tajuk :
Isu/Cerita/Apa²jelah! :
Image (case-sensitive):