-------------------------------------------------- --------------------------------------------------
Makluman : Sekiranya anda mempunyai isu atau cerita untuk di TERJAH, di BONGKAR atau di KERJAKAN, sila KLIK SINI atau scroll terus ke bawah blog untuk email terus kepada kami 10 SI BUDAK HITAM (10SBH). --------------------------------------------------

BLOGGERS NETWORK @ PERAK

Lebih ramai pemimpin buta IT, kali ini bukan menghina tetapi mengguris hati bloggers!!!

~


Agak memeranjatkan apabila 10SBH terbaca tentang isu yang dibawa oleh blogger GREENBOC tentang kepimpinan PAS yang sejak akhir-akhir ini bersifat kacang lupakan kulit. Masing-masing telah menunjukkan "the true colours" terhadap golongan bloggers yang telah banyak berjasa kepada perjuangan reformasi di alam siber. Lupakah mereka bahawa, alam siber ini merupakan medium terkini untuk mendekatkan diri kepada remaja khususnya yang akan menjadi pengundi baru.

Kasihan kepada bloggers yang mendokong kepimpinan Pakatan Rakyat di Perak khususnya BLOGGERS NETWORK PERAK apabila perjuangan mereka di tika ini akhirnya dipandang sepi oleh pimpinan atasan terutama kepimpinan PAS itu sendiri. Blogger Greenboc di dalam artikelnya menulis, PIMPINAN PAS MEMUSUHI BLOGGERS... Artikel itu juga ada menyentuh tentang Konvensyen Bloggers yang diadakan baru-baru ini sebenarnya GAGAL dan TIDAK ADA OBJEKTIF. Agak mengelirukan kerana rata-rata bloggers yang melaporkan artikel itu dengan BANGGANYA mengatakan tentang kejayaan Konvensyen itu.

Apa yang 10SBH lihat, senario ini ada persamaan dengan dilema Bloggers Pro UBN di Perak, apabila satu demi satu luahan hati mereka hanya diletak ke tepi, dicampak seperti sampah, seperti benar-benar tidak berguna dengan perjuangan kerajaan UBN Perak. Kepimpinan UMNO Perak contohnya, berapa kerat pemimpin yang benar-benar menghargai bloggers dan tidak dinafikan penghargaan mereka kepada bloggers-bloggers tertentu juga sebenarnya mengandungi erti yang tersendiri, dalam erti kata lain "ADA UDANG DISEBALIK BATU".


Sampai bilakah kepimpinan UBN Perak akan sedar akan pengaruh bloggers-bloggers ini, perlu diingat bahawa kekuatan bloggers adalah pada kesepakatan berkumpulan seperti Bloggers Network Perak dan bukan hanya bergantung kepada seorang atau dua bloggers yang dilihat kuat hanya BERPANDUKAN KEPADA HITS BLOG SERTA PENULISAN YANG EKSTRIM DAN CENDERUNG UNTUK MEMAKI HAMUN. Kita harus berpijak di bumi yang nyata, di mana rasionalnya untuk hanya mendengar kenyataan yang palsu dan manis dan cuba untuk menidakkan kenyataan yang benar dan pahit.

Harus diingat, LANGIT TIDAK SELALUNYA CERAH, tiba tika dan saatnya khidmat BLOGGERS yang ikhlas berjuang ini diperlukan juga. Bukan hanya seorang atau dua tapi percayalah...Lebih dari bilangan bloggers yang ada ketika ini. Tika itu juga, semuanya akan menjadi sia-sia apabila hati bloggers-bloggers ini telah terguris. Bak kata pepatah, LIDI KALAU SEBATANG BOLEH DIPATAHKAN, JIKA SEGENGGAM MEMANG SUKAR UNTUK DIPATAHKAN. Adakah hanya ketika waktu itu, baru pemimpin UBN Perak akan sedar akan keperluan terhadap sekumpulan bloggers dan bukan kepada seorang atau dua!


Walau apapun yang terjadi, bloggers tidak akan berubah haluan, tetap mendokong kepimpinan sedia ada, tetapi bloggers akan berhenti berjuang kerana perjuangan yang ikhlas dilihat sia-sia. Hanya perjuangan yang bermotifkan kepentingan peribadi dipandang tinggi. Kepimpinan UMNO harus mengambil ikhtibar di atas permasalahan yang diluahkan oleh Bloggers Network Perak. Kekeliruan dan kelemahan Bloggers Network Perak ini perlu diterjemahkan kepada satu peluang untuk MENYATUKAN BLOGGERS PRO UBN PERAK.


Terbaru yang 10SBH turut alami, terbuka kepada semua Bloggers Pro UBN di Perak, hanya dengan mendaftar untuk bersama-sama berjuang dengan Bloggers Network Perak setiap blogger akan dibekalkan dengan sebuah laptop serta broadband. Wah, menarik juga tawaran yang diberikan. 10SBH juga menerima tawaran dari rakan di pihak Pakatan Rakyat.Terima kasih atas tawaran tersebut, tetapi Pakatan Rakyat bukanlah tunjang perjuangan 10SBH. Apabila difikirkan, apa pula tindak balas dari kerajaan UBN Perak, adakah mereka akan masih MEMBUTAKAN MATA mereka? Kita tunggu dan lihat, tapi apa yang dapat 10SBH katakan, tiada apa yang diberikan melainkan hanya GAH dengan nama PRO UBN!!!

Inilah masanya untuk kepimpinan UMNO "tackle" hati Bloggers Pro UBN Perak untuk bersama-sama berjuang atas nama Perak. Memperjuangkan Agama, Bangsa dan Negara. Kita biarkan sahaja kesatuan Bloggers Pakatan Rakyat hancur tetapi jangan pula keadaan itu terjadi kepada kita. Hentikanlah strategi lama yang sering digunakan hanya ketika PRU menghampiri. Hanya ketika itu, baru kepimpinan UMNO turun padang, baru ketika itu mahu mendalami masalah rakyat. Ketika itu juga, ribuan ringgit dihabiskan untuk survival parti.

Berlainan dengan bloggers yang berjuang setiap masa dari dulu, kini dan INSYALLAH selamanya. Sewajarnya bloggers diberi perhatian kerana isu yang diketengahkan BERKEUPAYAAN MENGALIH PERHATIAN RAKYAT UNTUK MENYOKONG UMNO malah TURUT MAMPU MERACUN FIKIRAN RAKYAT KHUSUSNYA PENGUNDI MUDA UNTUK MENYOKONG PAKATAN RAKYAT!


13 Comments:

  Anonymous

Sunday, February 28, 2010

Selangor Buat Kerja Gila.. Sanggup Pie Ke Mahkamah Sebab Tak Mau Naik Takrif Air...

Isu tarif air: Kerajaan Selangor bersedia ke mahkamah

SHAH ALAM 24 Feb. – Kerajaan Selangor bersedia berdepan dengan Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) di mahkamah bagi mempertahankan tindakannya tidak membenarkan syarikat utiliti itu menaikkan tarif air, kata Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Beliau berkata, Syabas melalui firma guaman Tetuan Cheang dan Ariff menghantar surat bertarikh 12 Februari lepas menuntut kerajaan Selangor agar membayar sejumlah RM339 juta sebagai pampasan dalam tempoh 14 hari dari tarikh surat dikeluarkan atau berdepan dengan tindakan undang-undang.

"Kerajaan negeri menerima nasihat daripada panel peguam berhubung perkara itu dan mendapati Syabas tidak layak membuat tuntutan sedemikian kerana tiada keperluan untuk berbuat demikian,” katanya dalam sidang akhbar selepas mempengerusikan mesyuarat mingguan Exco Kerajaan Selangor di sini hari ini.

Abdul Khalid berkata, kerajaan negeri akan menghalang sebarang usaha atau cubaan untuk menaikkan tarif air di Selangor. – Bernama

SYABAS..buatlah lagi...!!

Syabas tolong Pakatan Selangor
Tak payah bagitau la sapa dibelakang Syabas dalam mengharu birukan politik Selangor. Bangsa Umno akan menggerakkan apa saja yang sempat digapai asalkan boleh menggugat kestabilan politik negeri negeri dibawah Pakatan. Hatta soal perarakan Maulidur rasul yang tak sepenting mana pun diputar semahu mereka seolah olah itulah sebenar benar tuntutan agama Islam bertujuan memperkuatkan ekonomi Melayu P Pinang.

Nampak sangat kelaku hodoh depa yang lebih nampak pokok sebatang dari hutan yang terbentang.

Sapa sangka yang Selangor, negeri terkaya dalam Malaysia jatuh ke tangan Pakatan selepas PRU 12 yang lalu. Dan inilah dosa terbesar Pak Lah yang menyeretnya turun awal dari waktu. Tentulah segala usaha akan digembeleng Umno asalkan negeri emas ini kembali dibawah telapak kaki depa. Hatta hak rakyat Selangor untuk menikmati kemajuan dalam bentuk penggunaan air murah pun sanggup di perjudikan. Nyata perjudian mereka mereka ini bakal memakan diri.

Ketegasan MB Pakatan, Khalid Ibrahim untuk mempertahankan harga air yang sedia dinikmati rakyat Selangor bakal melonjakkan lagi imej Pakatan dimata rakyat kebanyakan. Dan sikap ego dan besar kepala Syabas akan dilihat sikap sebenar bangsa Umno.

Syabas sejak mula memang dilihat sebagai 'masalah' kepada Kerajaan Pakatan Selangor. Sama seperti agensi kerajaan lain seperti Jais dan Mais, nama saja di bawah kerajaan negeri tapi bertuankan kuasa yang berasingan.

Secara positifnya aku melihat ini akan banyak membantu Pakatan dalam memenangi hati rakyat bukan saja di Selangor tapi juga rakyat Malaysia keseluruhannya.

SYABAS...

  YANG GAMBI

Sunday, February 28, 2010

Salam bro, inilah akibatnya kalau pemimpin yg ada blog dan facebook untuk memperagakan diri, dan kalau penulisnya yang bukan empunya diri.....

  GOMO

Sunday, February 28, 2010

salam...wow free broadband dan laptop kepada Blogger Network Perak?? dayat tu. patut lah depa open gila dalam menjemput Blogger dari Perak.

emmm Dana dari Nizar dah turun buat Blogger pakatan untuk Perak. Dana dari Kerajaan Barisan Nsional untuk Blogger Pro Kerajaan???

emmm belum lulus lagi kot?? atau pun kita ni memang tak di hargai!!! Al maklum banyak sangat PROTOKOL!!!

  Anonymous

Sunday, February 28, 2010

Blogger pro kerajaan dapat apa? dapat maki!

  Tinta Emas

Sunday, February 28, 2010

mama mana pemimpin politik adalah sama..semua nak jaga isi perut sendiri..memang tak hairan langsung dengan perangai mereka ini..

  10 BUDAK HITAM

Wednesday, March 03, 2010

Terima Kasih pada semua penghantar komen.10SBH amat menghargai sumbangan komen-komen yg bernas.

Yang Gambi, setuju! ahli politik yang sibuk dengan kerjaya, lepaskan 100% kepada admin yg dibyr utk mengendalikan blog/fb.Inilah jadinya..

Gomo, Dana dari Kerajaan Perak sebenarnya ada..mustahil xde.Namun ia diseleweng oleh pihak tertentu utk kepentingan peribadi.Inilah BN.Apabila duit mengaburi mata,segalanya lillah taala. Dan yang paling mengecewakan apabila Si Parpukari (seorang blogger lucah) diangkat sebagai PENERIMA DANA TERTINGGI.

Tinta Emas, Setuju! Asal lepas perut sendirik, persetankan yang lain.Dan yang paling best,bkn utk perut sendirik je,tp demi menutup mulut individu/bloggers tertentu, duit diSOGOK dan diKONGSI bersama!

  Anonymous

Wednesday, January 23, 2013

Can I simply say what a comfort to find somebody that truly understands what
they are talking about on the web. You actually know
how to bring an issue to light and make it important.
More and more people really need to check this out and understand this
side of the story. It's surprising you are not more popular given that you certainly have the gift.
Review my webpage games online

  Anonymous

Friday, April 12, 2013

We're a gaggle of volunteers and opening a new scheme in our community. Your web site offered us with helpful info to work on. You have performed an impressive activity and our whole neighborhood might be thankful to you.

Check out my webpage - book of rah kostenlos spielen

  Anonymous

Friday, April 12, 2013

Wow, wonderful weblog structure! How long
have you ever been running a blog for? you make running a blog
look easy. The total glance of your web site is magnificent, as neatly as the content!



Here is my website :: book ra testen

  Anonymous

Tuesday, May 21, 2013

Magnificent goods from you, man. I have understand your stuff previous to and you're just extremely magnificent. I actually like what you have acquired here, certainly like what you are saying and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still take care of to keep it wise. I can not wait to read much more from you. This is really a wonderful web site.

my blog book of ra online spielen um echtes geld

  Anonymous

Friday, May 24, 2013

Hi there everyone, it's my first pay a quick visit at this website, and paragraph is in fact fruitful for me, keep up posting these content.

Also visit my website - kostenlos book of raw spielen

  Anonymous

Wednesday, May 29, 2013

Keep this going please, great job!

Visit my weblog ... book of ra free play

  Anonymous

Monday, June 03, 2013

Why people still make use of to read news papers when in this technological
globe all is accessible on net?

Check out my page; book of ra online spielen kostenlos mybet

Related Posts with Thumbnails

RECENT POSTS

WHAT VISITORS SAY ABOUT US

-------------------------------------------------------------------
WE WOULD REALLY APPRECIATE YOUR COMMENT, PLEASE !

-------------------------------------------------------------------
"Cerita yang dibawa oleh 10 budak itam ada faktanya..."
- Teropongalam
-------------------------------------------------------------------
"Cuma harapan saya, agar 10sbh lebih kuat berusaha untuk menjadi mata-mata dalam pentadbiran UMNO kini terutamanya di Negeri Perak."
- Mahasiswa
-------------------------------------------------------------------
"...rakyat sudah pun sedar, yang mana kaca yang mana intan! PRU13 nanti tsunami politik akan terus berlaku tapi.InsyaAllah BN dan UMNO kembali dipercayai oleh rakyat."
- Pak Tam
-------------------------------------------------------------------
"...TERUSKAN BONGKAR. JGN BIARKAN MEREKA DUDUK DGN TENANG..."
- Jeffry
-------------------------------------------------------------------
"Memang dah merosot, sebab nya PAS suka jadi "KUDA" DAP dan PKR. PAS sanggup jual maruah bangsa dan agama demi politik!"
- Malaysian-2Day
-------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------- Sekiranya anda mempunyai isu atau cerita untuk dikongsi bersama, anda boleh gunakan ruangan dibawah untuk email terus kepada kami 10 SI BUDAK HITAM (10SBH)
Nama Anda:
Email Anda:
Tajuk :
Isu/Cerita/Apa²jelah! :
Image (case-sensitive):