-------------------------------------------------- --------------------------------------------------
Makluman : Sekiranya anda mempunyai isu atau cerita untuk di TERJAH, di BONGKAR atau di KERJAKAN, sila KLIK SINI atau scroll terus ke bawah blog untuk email terus kepada kami 10 SI BUDAK HITAM (10SBH). --------------------------------------------------

BLOGGERS NETWORK @ PERAK

GIMIK PKR : KELUAR PARTI DILABEL SAMPAH!

~


Memang tak disangka. Ingatkan panas sampai ke petang, rupanya hujan di tengahari...Begitulah pendapat 10SBH terhadap krisis-krisis dalaman yang wujud di dalam Pakatan Rakyat akhir-akhir ini. Parti yang menjadi topik hangat di sana-sini, sudah pasti merupakan Parti Keadilan Rakyat. Lepas seorang demi seorang pemimpin mereka keluar parti dan menjadi ahli bebas.

Tambah hangat, si Anwar Ibrahim yang sedang dibicarakan atas kes CIFUTnya. 10SBH ada juga terfikir, berkemungkinan semua yang terjadi ini hanyalah gimik atau strategi dari Pakatan Rakyat. Mempunyai pelbagai kemungkinan, salah satu darinya untuk menutup dan mengalih perhatian rakyat dari kes penasihat kesayangan mereka atau mungkin juga untuk menjadikan UMNO dan BN lupa diri.

Berikutan senario keluar parti yang semakin menjadi-jadi ini, ada juga bisik-bisik dari rakan bloggers Pakatan Rakyat bahawa UMNO dan BN suka mengutip SAMPAH YANG TERBUANG!. Setelah diteliti artikel berkenaan, baru 10SBH faham, rupa-rupanya "sampah yang terbuang" itu merujuk kepada ahli-ahli mereka yang keluar parti.

Sudah jelas terbukti, Pakatan rakyat sememangnya tidak tahu menghargai ahli-ahlinya. Kenapa perlu digelar sebegitu rupa, cuba bayangkan jika MP UMNO dan BN yang keluar parti dan menjadi BEBAS...Sudah pasti akan disokong habis-habisan. Akan diangkat dan dijulang tinggi dengan harapan agar mereka mendapat sokongan. Begitu murah permainan politik Pakatan Rakyat sebenarnya.Tidak cukup dengan itu, si PELIWAT akan mulakan mainannya memancing bekas BN itu pula. Lumrahnya, duit dan jawatan lah tawarannya. Tapi jika KY JELLY taruhannya? Siapa nak jawab?

Ini jelas menunjukkan bahawa mereka ini sebenarnya mementingkan diri sendiri. Lebih kepada perjuangan individu dan bukan perjuangan parti. Kemenangan 8 MAC 2008 yang dianugerahkan Allah kepada Pakatan langsung tidak digunakan sebaiknya.Lebih memburukkan lagi, pemimpinnya seolah-olah 'culture shock' mendapat kuasa dan kekayaan yang sementara itu. Sehinggakan jawatan dan pangkat menjadi rebutan bagai beruk yang hilang ibunya. Kenapa masih kita tidak menyedarinya, sedarlah sebelum terlambat. Bak kata pepatah, sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tiada gunanya.

10 Comments:

  Anonymous

Friday, March 05, 2010

bukan ke ahli PKR dipanggil sampah oleh dap penang sedikit masa dulu.sekarang PKR kata yang keluar parti sampah. jadi nya PKR ni memang sampah yang perlu dibakar kalau dibuang nanti ada yang kutip.

  pejuang///

Friday, March 05, 2010

Eh jangan dibakar bro, ada kalanya sampah tu berguna. Sampah nie adalah perkara yang dibuang dan dikutip oleh pihak lain. Dalam kes keluarn parti ini, Ahli Parlimen keluar dari PKR dikala mereka belum dilabel sebagai sampah. Tapi bila dah keluar dipanggil pula sampah. Tapi hakikatnya mereka yang keluar ini sudah tidak sanggup untuk duduk di pembentungan najis yang amat jijik lagi hina. Tak akan hal macam ni pun nak salahkan UMNO? Hahaha...

  Anonymous

Friday, March 05, 2010

Sampah pun boleh dikitar semula dan ada kebaikan. Nama-nama yang keluar ini pun bukanlah jenis nak cari glamour, malah kita jarang mendengar pun dia org ni buat hatrik, jadi kalau difikirkan kembali ada kebenaran atau ketidakpuasan dihati yg menyebabkan mereka ni meninggalkan parti. Mereka melihat bila trend menyuarakan rasa tidak puas hati atau mengomen DAPig terutamanya (anak emas), maka tindakan disiplin bakal dikenakan. Kesabaran ada hadnya. Ada telinga mendengar, ada mata melihat selebihnya ...kita sendiri boleh nampak dari rakan rakan dlm PR itu apakah musibah seterusnya jika terlebih laser mulut.

  hanizam

Friday, March 05, 2010

sampah pun sampahlah...janji MP PKR dalam parlimen dah kurang...Mat Nuar Jenin kalau muka tak malu dia akan terus pegang jawatan ketua pembangkang...memang muka tak malu pun...

DAP memang saje je offer jawatan tu kekal sebab nak tengok sejauh maner maruah Mat Jenin tu...dah kurang kerusi, senang nak dilembukan oleh DAP...

  opon

Friday, March 05, 2010

Kalau sampah kenapa Anuar kutip sampah umno kalau umno dah buang kat tong sampah dia org tak kutip balik oh muking Anuar nak kitar semula sampah sampah yg umno dah buang sekarang sampah sampah yg umno buang terlalu banyak dah tak bolih nak kitar semula.

  deepthroat

Saturday, March 06, 2010

Bila pula PKR nak buang samapah UMNO paling busuk yang PKR kutip? Zaid 'aku pun Melayu' Ibrahim. Itu apek MCA yang disampahkan, macamana pulak. Jangan lupa PKR pun ditubuhkan oleh sampah-sampah UMNO dan BN, dan sampah-sampah masyarakat seperti tIAN cHUA,Syed Husin Ali dan seangkatan dengannya. Memang patut Jeff Ooi, Ketua Staf Guan Eng, kata PKR parti yang penuh dengan sampah. Bagi aku PKR ini Parti Kutip Reject. Political rejects that is. Reject paling besar, Anwar Ibrahim, Kepala Bapak Reject Nombor Wahid.

  Lintau Perak

Sunday, March 07, 2010

Berapa banyak pun pemimpin PKR atau DAP letak jawatan dan keluar parti...tidak penting.

Insiden kecil ini hanya memberi sedikit sumbangan sahaja pada kesan psikologi politik semasa.

Kecualilah jika perletakan jawatan dan tindakan keluar parti itu diikuti dengan pembubaran cawangan dan bahagian parti-parti berkenaan diikuti pula dengan beramai-ramai mengisi borang menyerti UMNO atau mana-mana parti komponen.

Yang pentingnya ialah UMNO_BN meningkatkan kerja kuat untuk memenangi hati rakyat kerana merekalah yang akan mengundi..buka dua tiga kerat YB yang keluar parti itu.

Untuk memperkasakan UMNO, semua sayapnya harus bertindak lebih mantap, strategik dan sistematik.

Masalahnaya...kalau pembangkang (khususnya PKR) sudah nampak sampah dalam parti mereka dan pembersihan telah dilakukan...bila UMNO pula akan membersihkan sampah? terutamanya dalam pemuda?

Kita semua maklum, ketua pemuda memang tidak dikehendaki dalam perjuangan UMNO.

Segala perlakuan, sikap, mentaliti dan kerakusan yang telah dibuktikannya sebelum ini, sudah cukup baginya mengambil keputusan untuk meletakkan jawatan dan biarlah Pemuda UMNO diuruskan oleh orang lain yang lebih loyal kepada agama, bangsa dan negara dan meletakkan kepentingan parti di atas kepentiongan diri.

Kalau YB Zul mempunyai prinsip yang jelas tentang mempertahankan agamanya - maka beliau sanggup berdepan dengan sebarang kemungkinan dari partinya.

Mengapa Ketua Pemuda UMNO Malaysia tidak sanggup melepaskan jawatannya (banyak cara kalau nak buat) setelah terbukti prinsip pegangannya lebih banyak merosakkan parti yang telah begitu lama dibina dari satu generasi kepimpinan kepada generasi kepimpinan sekarang.

Kita ikhlas dengan perjuangan ini. Kita akan terus sangsi dengan perjuangan yang berlandaskan rasuah, kerakusan, tidak menghormati pemimpin yang berjasa dan berkomplot pula dengan Kalumullah dan Brendon Parera.

UMNO bukan tempat nak tunjuk terror...UMNO nak jaga agama, bangsa dan tanah air.

  Anonymous

Sunday, March 07, 2010

Berapa banyak pun pemimpin PKR atau DAP letak jawatan dan keluar parti...tidak penting.
YB PKR Keluar Parti:

Insiden kecil ini hanya memberi sedikit sumbangan sahaja pada kesan psikologi politik semasa.

Kecualilah jika perletakan jawatan dan tindakan keluar parti itu diikuti dengan pembubaran cawangan dan bahagian parti-parti berkenaan diikuti pula dengan beramai-ramai mengisi borang menyerti UMNO atau mana-mana parti komponen.

Yang pentingnya ialah UMNO_BN meningkatkan kerja kuat untuk memenangi hati rakyat kerana merekalah yang akan mengundi..bukan dua tiga kerat YB yang keluar parti itu.

Untuk memperkasakan UMNO, semua sayapnya harus bertindak lebih mantap, strategik dan sistematik.

Masalahnaya...kalau pembangkang (khususnya PKR) sudah nampak sampah dalam parti mereka dan pembersihan telah dilakukan...bila UMNO pula akan membersihkan sampah? terutamanya dalam pemuda?

Kita semua maklum, ketua pemuda UMNO Malaysia memang tidak dikehendaki dalam perjuangan UMNO. Kecelakaan yang dibawanya ke dalam UMNO merebak melarat kepada pemuda UMNO Negeri-negeri.

Segala perlakuan, sikap, mentaliti dan kerakusan yang telah dibuktikannya sebelum ini, sudah cukup baginya mengambil keputusan untuk meletakkan jawatan dan biarlah Pemuda UMNO diuruskan oleh orang lain yang lebih loyal kepada agama, bangsa dan negara dan meletakkan kepentingan parti di atas kepentiongan diri.

Kalau YB Zul mempunyai prinsip yang jelas tentang mempertahankan agamanya - maka beliau sanggup berdepan dengan sebarang kemungkinan dari partinya.

Mengapa Ketua Pemuda UMNO Malaysia tidak sanggup melepaskan jawatannya (banyak cara kalau nak buat) setelah terbukti prinsip pegangannya lebih banyak merosakkan parti yang telah begitu lama dibina dari satu generasi kepimpinan kepada generasi kepimpinan sekarang.

Kita ikhlas dengan perjuangan ini. Kita akan terus sangsi dengan perjuangan yang berlandaskan rasuah, kerakusan, tidak menghormati pemimpin yang berjasa dan berkomplot pula dengan Kalumullah dan Brendon Parera.

UMNO bukan tempat nak tunjuk terror...UMNO nak jaga agama, bangsa dan tanah air.

  Anonymous

Monday, March 08, 2010

Subject: Woi Baca Ni...!!!

Hi guy, aku ni brasal dari sabah.. ni nak share sum ting dgn korang...

Perna kah kamu myaksikan BN suap rakyat msa pilihan raya? x pernah kan...

Cuba kamu pergi sabah, BN adakan kempen undi dan sesiapa yg mgundi akan dibayar Rm50-Rm100. then, Bn menang majority di sabah sebab duit...

BUT PLZ IM SURE "kamu orang semenanjung x pcaya kata2 ni"

1) orang indonesia dan filipina yang masuk secara haram ke sabah akan dapat IC atau kad pgenalan taraf "bumiputera" skiranya mereka undi BN dan setia UMNO.

2) pduduk asli orang sabah ialah suku kaum kadazandusun sahaja, mereka tidak mengundi, tapi orang2 indon and filipin yang undi sbb mrk telah diberi keistimewaan (Kad pengenalan bumiputera) dan duit (mgundi)i... Sbaliknya orang indon dan filipin ni benci BN, tp psal IC dan duit punya psal, mrk buat apa ja.

3) jangan salah paham thadap pduduk sabah, nak salahkan "salahkan BN or UMNO" sbb mrk telah mggunakan teknik licik mereka msaukkan pendatang asing"

kata2 ni adalah benar bknnya rekaan... Mgkn kamu ingatkan BN di sabah layan rakyat dgn adil sbb tu BN slalu menang majority, TAPI itu tipu belaka geng, masa pilihan raya ja turun padang.
klau mo tau lah, stakat edar payung bn, topi bn, baju bn, bagi coke atau bagi kayu dan atap pada penduduk kampung. mereka terus mengundi BN... apa tak menang sbb ini lah kgemaran orang indon dan filipin

rakyat tak berfikiran ni adalah penduduk atau orang asal dari indonesia dan filipin (alien) BKNNYA PENDUDUK TEMPATAN.

pernah dengar PBS tak? Parti Bersatu Sabah.. Ini badan adalah yang tebaik di sabah yang berusaha memisahkan sabah dari Malaysia sbb:

1) kerajaan persekutuan telah mgambil sumber duit dan hasil dari Sabah utk pbangunan di semenanjung bknnya duit tu pergi ke tmpt yang sewajarnya.

2) PBS berusaha utk memajukan dan memisahkan sabah sebab nak mjadi negara yang independent seperti singapura. Tapi yg jelasnya, Sabah boleh mjadi lebih kaya dari segi ekonomi jika dibandingkan dengan semenanjung dan singapore.

3) Sabah sahaja tak termasuk Sarawak telah myumbang sbanyak 56% kepada sumber ekonomi Malaysia.

4) pjuang PBS "Pairin" telah ditahan ISA sbb dikhuatir oleh kerajaan Mlaysia akan hilang punca Ekonomi Malaysia. saki baki ahli PBS tlah dibeli dgn harga berjuta2 untuk masuk BN.. Then terbubarlah PBS.

5) Datuk Musaman "Menteri sabah" pandai, dia mpunyai duit bjuta-juta di bank switzerland".
anak2 lelaki beliau slalu bgadu antara 1 sama lain sbb "money$$$$". Duit rakyat dan pelan untuk rakyat lesap masuk dlm poket.. "BAGUS DIA MAMPUS"

PKR adalah badan yang betul2 ingin menolong rakyat. Dimana masyarakat malay, cina dan india bersatu dlm parti ni... ini baru dikatakan 1 malaysia.

Golongan Ahli dlm PKR ni adalah orang2 yg terdiri drpd orang yang berpendidikan tinggi, bpgalaman n pgetahuan tinggi. Yg PENTING "THEY ALWAYS THINK THE FACT"

GOVERNMENT ALWAYS COME OUT WITH STUPID AND NONSENSE STATEMENT AT TV3 OR NEWSPAPER ONCE THEIR SETBACK OR CARELESS ACTION SPREAD AMONG ALL OF US.... this thing cannot denied.... come on!!!! wake up

negara ni masih tak maju2 atas rasuah dan moral orang atas yang memerintah masih lembap, pikir keuntungan dan buat hal masing2. "berkerja untuk rakyat" hanyalah propaganda untuk mracuni pemikiran rakyat yang bodoh.

"KAMI BKN BODOH ADALAH KATA2 RAKYAT MALAYSIA YANG BEROTAK", "HIDUP UMNO IALAH ORANG YANG NAK MENEMPAH NAMA , TAK SEDAR DIRI DAN BEKERJA UNTUK KERAJAAN (DPT MANFAAT DARI SEGI CUTI LEBIH, BELI KERETA N RUMAH MURAH DAN LAIN) ". –NAJISSSSSS POLITIK-

Persoalannya, di manakah Bdn Pcegah Rasuah? bdn ni spatutnya berada dibawah PKR bkn bdn kerajaan sbb ADAT KERAJAAN ialah tolong-mnolong antara ahli2 nya dan jabatan2 nya..

  New Age Outlaws

Tuesday, March 09, 2010

Saudara Mazlan, Naib Ketua Pemuda UMNO Bahagian Tambun. Seorang kakitangan Pejabat Hutan yang menjalani kehidupan mewah melebihi seorang pengarah urusan syarikat. SPRM perlu siasat beliau. DI http://y-genx.blogspot.com/2010/03/umno-tambun-mula-berkocak.html

Orang seperti Nasir Ismail, Suhaimi Din dan Mazlan harus di NYAHkan dari Bahagian Tambun. Mereka ini adalah duri dalam daging, sel KANSER yang jika dibiarkan akan membunuh politik YB Dato’ Husni secara halus. Sekiranya tidak dirawat atau dibuang, bukan Dato’ Husni sahaja yang rugi malah UMNO Tambun akan mendapat badinya sendiri. di http://y-genx.blogspot.com/2010/03/umno-tambun-mula-berkocak.html

Related Posts with Thumbnails

RECENT POSTS

WHAT VISITORS SAY ABOUT US

-------------------------------------------------------------------
WE WOULD REALLY APPRECIATE YOUR COMMENT, PLEASE !

-------------------------------------------------------------------
"Cerita yang dibawa oleh 10 budak itam ada faktanya..."
- Teropongalam
-------------------------------------------------------------------
"Cuma harapan saya, agar 10sbh lebih kuat berusaha untuk menjadi mata-mata dalam pentadbiran UMNO kini terutamanya di Negeri Perak."
- Mahasiswa
-------------------------------------------------------------------
"...rakyat sudah pun sedar, yang mana kaca yang mana intan! PRU13 nanti tsunami politik akan terus berlaku tapi.InsyaAllah BN dan UMNO kembali dipercayai oleh rakyat."
- Pak Tam
-------------------------------------------------------------------
"...TERUSKAN BONGKAR. JGN BIARKAN MEREKA DUDUK DGN TENANG..."
- Jeffry
-------------------------------------------------------------------
"Memang dah merosot, sebab nya PAS suka jadi "KUDA" DAP dan PKR. PAS sanggup jual maruah bangsa dan agama demi politik!"
- Malaysian-2Day
-------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------- Sekiranya anda mempunyai isu atau cerita untuk dikongsi bersama, anda boleh gunakan ruangan dibawah untuk email terus kepada kami 10 SI BUDAK HITAM (10SBH)
Nama Anda:
Email Anda:
Tajuk :
Isu/Cerita/Apa²jelah! :
Image (case-sensitive):