-------------------------------------------------- --------------------------------------------------
Makluman : Sekiranya anda mempunyai isu atau cerita untuk di TERJAH, di BONGKAR atau di KERJAKAN, sila KLIK SINI atau scroll terus ke bawah blog untuk email terus kepada kami 10 SI BUDAK HITAM (10SBH). --------------------------------------------------

BLOGGERS NETWORK @ PERAK

GEMPAR-Nizar ditahap kritikal!!!

~



Jika semalam 10SBH bercakap tentang "fantasi indah" Pemangku Ketua Pemuda PAS Perak, Mohd Nur Amin. Hari ini, kita dikejutkan lagi dengan kenyataan yang turut bersifat "berkeyakinan penuh" dari bekas MB Besar Perak yang masih lagi meroyan akibat dari kehilangan kuasa yang pernah dinikmati "kenikmatannya".


Beliau mengakui sokongan orang Melayu terhadap pakatan DAP, Pas dan Parti Keadilan Rakyat di Perak telah merosot terutama di kawasan pedalaman. Juga turut dinyatakan, berpunca daripada isu kononnya semasa beliau Menteri Besar beliau adalah boneka DAP, dan kononnya beliau telah menderhaka kepada Sultan Perak. Sungguh tak disangka, Nizar kartun masih mabuk dan akan terus mabuk jawatan MB

Tapi yang lagi menghairankan 10SBH, setelah mengakui bahawa sokongan telah merosot, Nizar meroyan ini telah mengatakan bahawa "pada keseluruhannya sokongan rakyat terhadap pakatan itu tidak luntur dan jika pilihan raya diadakan mereka yakin menang". Pada hemat 10SBH, mungkin ini kesan akibat kemalangan yang dialami tempohari. Memakan diri sendiri, dari sehari ke sehari. "Lalok" dan "ting tong" sepanjang masa. 

Disebabkan itu jugalah, pelbagai kenyataan, perlakuan atau kejadian di "sensasikan" oleh puak-puak PAS ini.
Lihat saja dengan kenyataan Amin si "Mat Jenin" apabila mengarahkan jentera Pemuda PAS dan Pakatan Rakyat bersedia dengan pembubaran DUN Perak.

Lebih kritikal apabila PAS mengatakan, sumber mereka mendapat maklumat dari polis di Manjung,bahawa
dikesan satu usaha tersusun pihak-pihak tertentu untuk memastikan Umno dan Barisan Nasional (BN) menang pilihan raya di Perak melalui pendaftaran pemilih berganda iaitu dengan mengarahkan semua anggota polis agar membuat kad pengenalan awam (IC) di samping mempunyai kad keanggotaan polis sebagaimana biasa.

10SBH nak menasihatkan, kalau nak membuat fitnah pun biar berasas. Sejauh mana kebenaran sumber yang diterima. Mungkin sumber juga mengalami masalah yang sama seperti kepimpinan puak-puak PAS dan PR ni. 'Hiduplah seperti lilin menerangi orang lain, janganlah hidup seperti duri mencucuk diri dan menyakiti orang lain'

11 Comments:

  ISAC

Thursday, January 21, 2010

Apo nak buek.....Mimpi disiang hari.....

  pejuang///

Thursday, January 21, 2010

Tu sebab accident, dah mimpi di siang hari. Malam sibuk memaki orang dalam ceramahnya so siang waktu yang sesuai bermimpi hingga membawa kepada kemalangan. Hahahahaha....

Hidup 10sbh.

  pejuang///

Thursday, January 21, 2010

This comment has been removed by the author.
  En.Mukhsin

Thursday, January 21, 2010

Kalau diukur kemampuan Nizar memimpin Perak bersama Pakatan,jauh perbezaannya dengan Dr Zambry.

Ditambah pula dgn bersekongkol dengn DAP, malah segala keputusan ditangan DAP.

Cukup utk buatkan pengundi Melayu menyampah dgn Pakatan!

  Jeffry

Thursday, January 21, 2010

SLM BRO..YG KLAKOR TU SEBELUM NI PENCACAI2 PAS SIBUK CANANG, ZAMBRY NK BUBAR DEWAN HEHEH. TP MUNGKIN INI 1 TRAP KOT. SAPE TAU..JAGA2 CIK SALMAHH! HUHUHU

  Malaysian-2Day

Thursday, January 21, 2010

memang dah merosot, sebab nya PAS suka jadi "KUDA" DAP dan PKR. PAS sanggup jual maruah bangsa dan agama demi politik!

  Cencaluk

Thursday, January 21, 2010

Sebusuk-busuk cencaluk kalau dimakan sodap gak, tapi si nizar ni kalau nak dibuat sup hanyir lak, nak dibuat rendang daging dah liat tahap daging gajah.

Apa agaknya yang boleh dibuat dengan beruk sekor ni?

Rendam dan kemudian dijerukkan selama 500 tahun sure akan baik balik otak dia ni.

  10 BUDAK HITAM

Thursday, January 21, 2010

Salam ISAC,

Bkn siang hari jer,sampai seumur hidup la mimpinya!

Salam pejuang///,

Haha..kemalangan tu bkn stakt mimpi,ELERGI pn ye jugak.Sb dekat ngan bgnan UMNO.lol

Salam Sdr. Mukhsin,
Setuju dgn Sdr!

Salam Jeffry,

Dlm keadaan negeri yang aman sekarang,kenapa pula DS Zambry nk bubar ye dak?Semua spekulasi.

Salam Malaysian-2Day,

Itulah punca utama kemerosotan sokongan Melayu pd pakatan.Melayu kuat dengan perkauman.Jgn main2 dengan melayu.

Salam Cencaluk,

Senang je,suap $$$ settle! :) itulah yg Nga N Ngeh buat.Nizar dijaga Bapak Ayam.

10SBH ..

Nizar Kata "Sementara itu katanya, pakatan pembangkang sedang berusaha untuk menghadap Sultan Perak, Sultan Azlan Shah bagi menceritakan apa yang telah dilakukan oleh pakatan sepanjang 11 bulan memerintah negeri sebelum ini.Beliau mendakwa, kakitangan kerajaan kini bekerja dalam keadaan tertekan di bawah pentadbiran kerajaan negeri pimpinan Barisan Nasional."

Ye ke kakitangan tertekan?10SBH ramai Member2 kakitangan kerajaan xpernah merungut pun?Malah,mereka lebih senang dibawah kerajaan BN kerana lebih aman dan tenteram berbanding zaman pakatan dulu.Tambah mereka lagi,peruntukan BAJET untuk jabatan2 juga lebih byk diberikan utk tujuan pembangunan dan penyelidikan sesebuah jabatan.

Jadi celah mana yg dikata kakitangan kerajaan tertekan??

  Penyair Dari Gunung

Thursday, January 21, 2010

Nizar buat hal lagi kata bloggers network perak LEMBIK! wah.. bikin panas tul org tua ni!

10sbh sila siasat dakwaan baru ni.

  Anonymous

Friday, January 22, 2010

Tengok tajuk ingatkan kritikal nak mati dah lepas eksiden tu.Aman sikit Perak.

Tambah sket slogan perak aman jaya ... "PERAK AMAN JAYA TANPA NIZAR"

  YANG GAMBI

Friday, January 22, 2010

Salam bro,

Apa boleh buat, Nizar masih tidak dapat pengajaran dari kemalangan yang dihadapinya...... kalau takmpun mungkin otaknya sudah mereng kot....

Related Posts with Thumbnails

RECENT POSTS

WHAT VISITORS SAY ABOUT US

-------------------------------------------------------------------
WE WOULD REALLY APPRECIATE YOUR COMMENT, PLEASE !

-------------------------------------------------------------------
"Cerita yang dibawa oleh 10 budak itam ada faktanya..."
- Teropongalam
-------------------------------------------------------------------
"Cuma harapan saya, agar 10sbh lebih kuat berusaha untuk menjadi mata-mata dalam pentadbiran UMNO kini terutamanya di Negeri Perak."
- Mahasiswa
-------------------------------------------------------------------
"...rakyat sudah pun sedar, yang mana kaca yang mana intan! PRU13 nanti tsunami politik akan terus berlaku tapi.InsyaAllah BN dan UMNO kembali dipercayai oleh rakyat."
- Pak Tam
-------------------------------------------------------------------
"...TERUSKAN BONGKAR. JGN BIARKAN MEREKA DUDUK DGN TENANG..."
- Jeffry
-------------------------------------------------------------------
"Memang dah merosot, sebab nya PAS suka jadi "KUDA" DAP dan PKR. PAS sanggup jual maruah bangsa dan agama demi politik!"
- Malaysian-2Day
-------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------- Sekiranya anda mempunyai isu atau cerita untuk dikongsi bersama, anda boleh gunakan ruangan dibawah untuk email terus kepada kami 10 SI BUDAK HITAM (10SBH)
Nama Anda:
Email Anda:
Tajuk :
Isu/Cerita/Apa²jelah! :
Image (case-sensitive):