-------------------------------------------------- --------------------------------------------------
Makluman : Sekiranya anda mempunyai isu atau cerita untuk di TERJAH, di BONGKAR atau di KERJAKAN, sila KLIK SINI atau scroll terus ke bawah blog untuk email terus kepada kami 10 SI BUDAK HITAM (10SBH). --------------------------------------------------

BLOGGERS NETWORK @ PERAK

SELAMATKAN PERAK...

~




Kalau semalam 10SBH bersuara tentang BLOGGERS NETWORK PERAK, ini ada satu lagi cerita yang 10SBH nak beritahu pada kawan-kawan semua. Kali ini tentang blogger PRO KERAJAAN UBN:SELAMATKAN PERAK. Ingat tak satu ketika dahulu, semasa Perak jatuh ketangan pembangkang. Masih segar dalam ingatan 10SBH akan sebuah blog yang lantang bersuara, aktif mengeluarkan artikel-artikel yang bermutu serta berjaya mengumpulkan ramai "followers" terhadap blog tersebut.

Sesepinya blog DS Dr. Zambry, begitu jugalah yang 10SBH nampak pada blog SELAMATKAN PERAK ini. Apa yang telah terjadi kepada blog-blog yang pada waktu itu jelas GANAS kepada puak-puak Pakatan Rakyat ini. Apakah keadaan yang sama seperti BLOGGERS NETWORK PERAK yang 10SBH katakan semalam. Sudah turut menjadi LEMBIK dan LEMBAB. Kemana menghilangnya blogger Selamatkan Perak atau mungkinkah ada "administrator" untuk blog tersebut.

Adakah bloggers PRO Kerajaan Pimpinan DS Dr Zambry sekarang ini sudah merasa selesa. Sudah merasakan cukup perjuangan atau pengorbanan yang telah dilakukan dahulu atau sudah cukup besar dan kuat apabila "blogger montel" berada di saf hadapan bloggers di Perak. 10SBH sebenarnya tidak bersetuju dengan adanya "blogger montel" untuk mengemudi bloggers-bloggers di Perak kerana sudah pasti lebih ramai yang layak. Cuba buka mata dan fikirkan!

Kepada blogger SELAMATKAN PERAK, hidupkanlah semula blog anda sepertimana yang pernah anda pernah BERJAYA lakukan dahulu. Jangan ditambah malu yang ada pada bloggers-bloggers di Perak ini. SELAMATKAN PERAK pernah berjaya dalam memberikan maklumat dan hujah yang bernas menentang pakatan rakyat juga kepada pemerhati serta pengunjung blog di Perak. Teruskan perjuangan anda, itu yang sedang 10SBH perhatikan. SELAMATKAN PERAK, TERUSKANLAH...

24 Comments:

  DR 1221

Saturday, January 23, 2010

bukankah kelekaan boleh membawa padah ?

  Anakbukitgantang

Saturday, January 23, 2010

thank you sebab link kan blog saya dengan blog tuan.

  Anonymous

Saturday, January 23, 2010

Hampir Sah: Pilihanraya DUN Perak Mac 2010.
Mat Saman Kati

Pilihanraya DUN Perak semakin hot. Zambry dan Najib sudah bertemu di Riyadh untuk membincangkan tentang pilihanraya DUN.

Zambry tak mahu DUN dibubarkan kerana takut kehilangan jawatan Menteri Besar. Najib sudah cuci tangan. Dia mau membersihkan imejnya di Perak dan mahu menyingkir Zambry dari jawatan Menteri Besar.

Semua orang tau, rampasan kuasa di Perak dirancang oleh Najib. Tiga ekor katak yang melompat, dibayar oleh Najib dan semasa perisytiharan mereka sebagai calon bebas, ketiga-tiga calon PR itu diapit oleh Najib.

Semasa mula-mula BN merampas kuasa di Perak, Najib telah berjumpa Sultan untuk menghantar nama Menteri Besar Perak pada pukul empat petang. Tetapi pada pukul enam petang, Pak Lah memintas perancangan Najib dengan mencalonkan Zambry sebagai Menteri Besar.

Lembu punya susu, sapi dapat nama. Najib kerja keras, Zambry jadi Menteri Besar.

Keputusan mahkamah Persekutuan telah pun diketahui. Keputusan lima orang hakim yang mengadili kes Nizar Zambry telah lama menghantar keputusan kepada Ketua Hakim Negara, Zaki Tun Azmi.

Ketua Hakim Negara meminta keempat-empat hakim yang memihak kepada Nizar supaya menimbang semula keputusan tersebut tetapi mereka tetap tidak berganjak. Ini bukan lagi menjadi rahsia. Tanya Nizar kalau tak percaya.

Menurut sumber, Sultan Perak telah dimaklumkan tentang perkara ini dan Sultan juga bersetuju supaya DUN dibubarkan, untuk mengelakkan perkara yang tak diingini berlaku sekiranya DUN bersidang lagi. Imej Sultan dan Negeri Perak sudah teruk dan sekiranya DUN tidak dibubarkan, maka imej Sultan juga akan terus merudum.

Najib mahu mengembalikan imejnya untuk persiapan menghadapi pilihanraya umum akan datang dan Perak menjadi liabiliti kepadanya. Lagi pun, Zambry bukanlah orang pilihannya. Najib mahu mengadakan pilihanraya DUN Perak untuk menyingkir Zambry, tetapi dalam masa yang sama, dia mahukan kemenangan BN di Perak.

Dalam masa Pakatan Rakyat sibuk berceramah tentang rampasan kuasa di Perak, BN sibuk mengatur strategi untuk menang dalam pilihanraya DUN akan datang dengan bantuan SPR dan Jabatan Pendaftaran Negara.

Sejak Mac 2008 sehingga kini, seramai 100,000 pengundi baru telah didaftarkan di Perak. Siapa mereka? Yang ini, petugas Pakatan Rakyat kena buat kerja.

Ramai pengundi telah dipindahkan tanpa pengetahuan mereka. Sebagai contoh, lihat komen dibawah.

fadzliamir January 20th, 2010 15:45 edit :

Baru tadi semak dengan SPR, mengejutkan…!!!! sebab sebelum ni dah dua kali mengundi ( semenjak umur 21 ) iaitu di Parlimen Bruas dan DUN Pengkalan Baru…Tup,tup dah tukar ke Bukit Gantang( parlimen ) dan DUN Trong…???????? Ajaib sungguh…

Dah call SPR Perak, dan ajukan masalah diatas, nak tau apa dia cakap….( setelah dia semak dan menelefon kembali) Kesilapan teknikal yang mana kampung Padang Serai, Batu Hampar adalah bersempadanan antara Parlimen Beruas Dan Bukit Gantang, jadi dalam mengemaskinikan file diorang telah tanpa sengaja terpindahkan keseluruhan kampung ke Parlimen Bukit Gantang. Dan mengambil masa 3 bulan untuk memperbetulkannya semula…Adakah wajar untuk membuat laporan POLIS?????? Tolong bagi pendapat….

  Anonymous

Saturday, January 23, 2010

Ini satu konspirasi!! Umno cuba menghilangkan pengundi Pas di Pengkalan Baru kerana Umno cuma menang dengan 14 undi dalam Pilihanraya Umum yang lalu!!

Di Sungai Siput, Calon BN sudah mula bermalam di kampung-kampung orang Asli. Ahamad Pakeh Adam sudah mula tinggal di kampung Orang Asli untuk memastikan Orang asli menyokong BN.

Tapi satu perkara yang ramai tidak tahu ialah, anggota-anggota polis dan tentera sekarang diarahkan untuk membuat Mykad. Apa alasannya?

Sebaik saja selesai pilihanraya DUN Perak nanti, harga petrol akan dinaikkan. Sekarang ini, semua tuntuan duit minyak yang dibuat oleh anggota polis dibekukan.

Selepas ini, kerajaan akan mengeluarkan arahan supaya semua anggota polis dan tentera yang membuat tuntutan duit minyak mesti menggunakan Mykad. Itu cuma alasan saja. Apa yang aku nampak, mungkin dalam pilihanraya DUN kali ini, anggota polis dan tentera boleh mengundi dua kali. Sekali sebagai pengundi pos, dan sekali lagi sebagai pengundi awam. Tak percaya? Cuba tengok senarai dibawah.

Senarai nama pegawai PDRM Manjung yang memohon membuat mykad di JPN Manjung pada 14.01.2010 jam 8.30 pagi

SJN YUSOFF BIN MAT RF70863 k/p 5235145 cawangan komunikasi
KPL ROSLI BIN SHAHBUDIN RF 71390 K/P5544522 KOMUNIKASI
L/KPL ZAINAL ABIDIN BIN OSMAN RF96108 K/P6298330 KOMUNIKASI
KPL ABU AZMI BIN NGAH MAT DAUD RF 63290 K/P4927682 PENGANGKUTAN
KPL MOHAMMAD TAHIR BIN HARUN RF 86350 K/P6244000 PENGANGKUTAN

Ini yang berlaku di Manjong kerana mereka mahu menyingkir Nizar dari DUN Pasir Panjang.

Satu peringatan kepada semua petugas pilihanraya Pakatan Rakyat. Jangan asyik sibuk dengan sapa nak jadi calon, tapi tengok juga apa yang dilakukan oleh Umno/Barisan Nasional.

Selepas ini, kalau tak ada tindakan proaktif yang dibuat oleh Pakatan Rakyat Perak, jangan harap hangpa nak menang. Sebab Umno sudahpun membuat pelbagai cara untuk menang dengan menggunakan SPR, PDRM dan anggota Tentera. Semuanya perancangan Najib dan Zahid Hamidi.

  Anonymous

Saturday, January 23, 2010

AWAS BN..., dalam SPR dan JPN ada wakil Pakatan Rakyat.

  Anonymous

Saturday, January 23, 2010

OOO INI KEJE BN RUPANYE, PATUT LA MANJANG MENANG JER TIME PILIHANRAYA...

  budaknakal

Saturday, January 23, 2010

salam/// mana kau tau ni yeop ceta ni

  Goldman

Saturday, January 23, 2010

Untuk harga emas jongkong dan lain-lain yang hebat sila hubungi kami di goldman999.9@hotmail.com.

Harga lagi murah daripada Habib, Poh Kong dan dealer2 lain. Bekalan antarabangsa.

Rebat tunai segera RM 1,000 hingga RM 1, 500.

Terima kasih.

  10 BUDAK HITAM

Saturday, January 23, 2010

Salam DR 1221,

Setuju.10SBH harap,jgnlah diwaktu susah baru nak mengharapkan bloggers utk pergi berperang.Leka membawa padah.

Salam anakbukitgantang,

Welcome.Mari kita sama-sama berjuang dibawah satu payung.

Salam semua,

10SBH tidak menyebelahi mana-mana pihak.Cumanya 10SBH tidak akan duduk diam sekiranya MELAYU ditindas!

Beginilah..10SBH suka menyorot kembali episod2 lepas yang membawa kepada KENAPA MELAYU MENOLAK PAKATAN.

1)Jawatankuasa EXCO Perak di bawah Pakatan Rakyat yang lalu, 7 ahli exco adalah CINA, 2 INDIA dan 2 MELAYU.Ok kita tengok dari sudut 'decision maker' dalam MMK (Majlis Mesyuarat Kerajaan).10 Ahli Mesyuarat Exco akan menjadi 'decision maker' dalam sebarang keputusan MMK exclude speaker.Makanya jika sebarang usul yg melibatkan kaum atau agama seperti pembinaan masjid,tokong dan sebagainya akan diputuskan oleh 10 Ahli MMK ini.Kita ambil contoh, sekiranya usul dari seorg Ahli MMK utk membina masjid di kampung2 pedalaman , dan satu lagi usul membina tokong.10 ahli MMK akan membuat pilihan salah satu SHJ.Dalam Majlis Mesyuarat Kerajaan ini,sekiranya 7 ahli td yg berbangsa CINA menyokong pembinaan tokong dan 2 org shj menyokong usul pembinaan masjid, USUL MANA YANG MENANG? KENAPA? KERANA 7 AHLI MMK INI SUDAH CUKUP MAJORITI UNTUK SETUJU USUL TERSEBUT.

Jadi dimana kekuatan MELAYU disini?Dan persoalannya KENAPA PAS TIDAK BOLEH BERSUARA? Kerana PAS adalah minoriti dalam Pakatan Rakyat.Cuba kita lihat sekeliling,kaum minoriti di Malaysia ni, dimanakah tahap mereka sekarang? Begitu juga dalam pimpinan Pakatan Perak sebelum ini, MELAYU tidak mempunyai kuasa dalam membuat sebarang keputusan.

Kenapa MB Perak sblm ni Nizar Melayu dikatakan di'remote' Ngeh N Nga? Kerana Nizar MINORITI.Nizar bkn 'decision maker'.NOPE!

Jadi inilah yang menjadi kegusaran Melayu Perak sekarang sehinggakan Nizar sendiri akui Pakatan hilang sokong Melayu.

Banyak lagi yang boleh dikaitkan dengan minoriti dan majoriti dlm kerajaan. Juga yg melibatkan 'Decision Maker' tadi.

Jadi Sahabat-sahabat saudara seISLAM 10SBH semua, tepuklah dada tanyalah selera.

Wahai Sahabat Pakatan, 10SBH minta jawapan kepada 3 soalan ini tanpa perlu anda semua menyatakan alasan apa sekalipun.

1) Adakah anda mahu PERAK dikuasai kaum lain?

2) Adakah anda mahu ISLAM ditindas dibawah kuasa kaum lain?

3) Adakah anda mahu RAKYAT sengsara untuk mencari sesuap nasi?

10SBH tidak racist kepada mana2 kaum.Tapi 10SBH TERPAKSA kerana kaum lain juga bertindak menghasut kaumnya menindas kita.

FIKIR-FIKIRKANLAH.

  Misbahul Munir

Saturday, January 23, 2010

Come On br0!! Terang-terang, Selamatkan Perak confirm bayar punya blog!

  Anonymous

Saturday, January 23, 2010

bukan stakat bayar, gua rasa itu orang atas UMNO punya keje tu!

  Anonymous

Saturday, January 23, 2010

Sebab dah tak dibayar ler yang membuatkan SELAMATKAN PERAK terkubur hingga kini.

Tapi kalau di baca artikel Selamatkan Perak kita boleh katakan SELAMATKAN TUN MAHATHIR.

Bro, orang Mukriz sudah ambil alih la bro, siapa nama mamak haram tu...? Ha baru ingat PARPU Thuiiii.

  Anonymous

Saturday, January 23, 2010

Sebab dah tak dibayar ler yang membuatkan SELAMATKAN PERAK terkubur hingga kini.

Tapi kalau di baca artikel Selamatkan Perak kita boleh katakan SELAMATKAN TUN MAHATHIR.

Bro, orang Mukriz sudah ambil alih la bro, siapa nama mamak haram tu...? Ha baru ingat PARPU Thuiiii.

  10 BUDAK HITAM

Saturday, January 23, 2010

Salam Semua .. Ahlan Wasahlan ..

10SBH tidak menuduh mana-mana pihak

samada berbayar atau tidak,
samada wujudnya kroni atau tidak,
samada melibatkan parpu atau tidak,

Walaubagaimanapun, 10SBH amat mengharapkan Selamatkan Perak dapat terus memimpin malah terus menjadi wadah perjuangan BN dalam menegakkan Kedaulatan Sultan, Ketuanan Melayu dan memberikan maklumat terkini terutamanya melibatkan NEGERI PERAK.

  Mahasiswa

Saturday, January 23, 2010

Salam Tuan,

Mahasiswa antara pengunjung tetap 'SP' satu masa dulu.Tapi selepas habis cuti sem lepas dan kembali semula ke kampus,MMG BENAR SP dah mati!

Saya tak tahu apa sebabnya,tetapi Mahasiswa mengharapkan bukan sahaja SP tapi semua blog pro kerajaan hidup tidak kira diwaktu BN kuat atau lemah.Ini penting untuk mengelakkan dr blog-blog pro ini di 'COP' sebagai blog berbayar.

Terima Kasih.

  Anonymous

Sunday, January 24, 2010

Tu la..dulu selamatkan perak PAS yg guna..ambik kau kena tulah.tu pasal kau nyer selamatkan perak tersembam!

  Anonymous

Sunday, January 24, 2010

salam bro..........

mana peginya panglima-panglima yang menerajui artikel di SP yang satu ketika cukup utuh, mana peginya awekz bukit gantang, sekupangdua, taipingmali dan lain-lain.seoah-olah adasebab atau mistik mereka kian hilang dari SP

sepekara lagi mendukacitakan bila tiba-tiba artikel yang kelauar selepas berbulan-bulan perihal cerita mahathir sedangkan Dr Zambry sebagai Menteri besar diasak dan di fitnah, kepada sesiapa saja yang bertanggungkawab sila ambil action.

bab komen dari pencacai pakatan rakyat, jangan jadi bodo takat 5 orang yang dinamakan sudah boleh ketak lutut dan terkencing sinizar, setahu akau maklumat macam ni rasanya datang dari kakitangan jabatan pendaftaran yang tak sedar diri makan duit kerajaan tapi mengutuk dan merosakkan maruah majikan sendir, cukup sedar begitu ramai mereka yang tak bersyukur seperti salah seorang dari mereka pernah aku dan kawanku angin bila salah seorang kakitangan di batu gajah terang-terang kita tahu dia orang kuat pencacai pakatan haprak!

setakat 5 nama yang ko bagi tak menjadi fitnah ko, apa pulak cita sampai 96 orang dap yang mendaftar di kampar di satu alamat yang penuh dengan semak! ko cuba jawab, rasanya pencacai raksasa ni memang guna kepala lutut! sebar fitnah nak pilihanraya semula, bapak ko bagi duit!

kalau nak sangat pilihanraya bukan susah sangat semua 29 adun pencacai letak jawatan adun confirm pilihanraya semula, ada berani! potong telinga mereka tak sanggup! jadi jangan banyak bunyi.

anyway tahniah 10sbh sebab blog ni pun sudah ada peminat dari pencacai ronggeng!

ABANG TUA

  REFORM!

Sunday, January 24, 2010

selamatkan perak?selamatkan dari apa? SELAMATKAN PERAK DARI MB HARAM!!

10sbh,
Aku rasa kau orang nye blog ni neutral la,cuma kau tak boleh la terjah pakatan je.Apa kata kau terjah semua suku sakat MB HARAM TU?kita tengok sape yg telus, sape yg benar.Ada beran?

Tapi aku tabek la kau orang sebab BANNED itu paria PARPU!

PARPU FCUk PENJAHANAM UMMAH!

  10 BUDAK HITAM

Sunday, January 24, 2010

Salam Sdr Mahasiswa,

10SBH Setuju dengan mike!

Salam Sdr ABANG TUA,

Insyallah,10SBH akan cuba dptkan penjelasan dari pihak atasan yang bertanggungjwb terhadap Selamatkan Perak. Tunggu ..

Salam Sdr REFORM!,

Terima kasih mengunjungi 10SBH.Insyallah,apa sahaja kelemahan berkaitan Kerajaan BN akan 10SBH bongkarkan.Tunggu tika dan waktunya sahaja.

KELEMAHAN UNTUK DIPERBETULKAN.

Berkenaan Parpu, 10SBH no comment!

----------------------------------

TERIMA KASIH KEPADA SEMUA YANG MEMBERI KOMENTAR DI BLOG 10SBH!

  Anonymous

Monday, January 25, 2010

Kepada sesape yang masih x faham kakitgn kerajaan punya gaji bukan BN yang bayar. BN hanya uruskan duit rakyat. Nak sokong sape itu hak individu. Tu la masalah org BN x faham dia ingat duit kerajaan tu duit dia..masuk poket sendiri. X tau jadi duit haram tu..
10SB ketuanan melayu apa nyer..ni la semangat kebangsaan, dalam AlQuran dh sebut, x boleh berjuang kerana bangsa..assobiyah, berjuang atas dasar agama x kira bangsa apa pun. Ko ingat org Melayu kat mana di akhirat nanti??? Allah x tanya melayu @ apa semua sama...Bongkarkan muslihat BN. Dah la merampas!!!BN mana tau guna cara bersih.Kat dunia boleh la, kat akhirat jawab la dengan Allah termasuk sape2yang mnyokong pun dapt saham.Masa tu Najib, Mahathir x blh nak tolong.......

  Anonymous

Monday, January 25, 2010

Inikah wajah Blogger (Aduka Taruna) yang menghina Al-Marhum Sultan Johor

http://ukirancinta.blogspot.com/2010/01/inikah-wajah-blogger-aduka-taruna-yang.html

  Anonymous

Monday, January 25, 2010

POLIS MALAYSIA,

BERKAITAN ADUKA TARUNA MENGHINA AL-MARHUM SULTAN JOHOR

SIASAT BLOG INI :

http://guttermalaysia.blogspot.com/2010/01/sultan-of-johor-is-dead-bravo.html

  Anonymous

Wednesday, January 27, 2010

PERAK SELAMAT BAWAH PAS!RAKYAT MAHU PAS ! celako! celako !

  Anonymous

Wednesday, January 27, 2010

kpd 'ABANG TUA' bangka, Anonymous January 23, 2010 10:02 AM, telah menberi contoh lima
Senarai nama pegawai PDRM Manjung yang memohon membuat mykad di JPN Manjung pada 14.01.2010 jam 8.30 pagi. kalau tak percaya p la check kat JPN.

SJN YUSOFF BIN MAT RF70863 k/p 5235145 cawangan komunikasi
KPL ROSLI BIN SHAHBUDIN RF 71390 K/P5544522 KOMUNIKASI
L/KPL ZAINAL ABIDIN BIN OSMAN RF96108 K/P6298330 KOMUNIKASI
KPL ABU AZMI BIN NGAH MAT DAUD RF 63290 K/P4927682 PENGANGKUTAN
KPL MOHAMMAD TAHIR BIN HARUN RF 86350 K/P6244000 PENGANGKUTAN

Mana dia 96 orang dap yang mendaftar di kampar di satu alamat yang penuh dengan semak!
Mengapa tidak disertakan nama2 & i/c org2 yg terlibat?
apa bezanye jika si ABANG TUA bangka mendakwa 96 org dap mendaftar di kampar dan 96 JUTA org DAP mendartar di kampar kalau tiada sebarang bukti?

tu la, kecik2 tak nak mampus, dah TUA menyusahkan org, ckp pun dah mcm si TUA nyanyuk.

Kalis Umno.

Related Posts with Thumbnails

RECENT POSTS

WHAT VISITORS SAY ABOUT US

-------------------------------------------------------------------
WE WOULD REALLY APPRECIATE YOUR COMMENT, PLEASE !

-------------------------------------------------------------------
"Cerita yang dibawa oleh 10 budak itam ada faktanya..."
- Teropongalam
-------------------------------------------------------------------
"Cuma harapan saya, agar 10sbh lebih kuat berusaha untuk menjadi mata-mata dalam pentadbiran UMNO kini terutamanya di Negeri Perak."
- Mahasiswa
-------------------------------------------------------------------
"...rakyat sudah pun sedar, yang mana kaca yang mana intan! PRU13 nanti tsunami politik akan terus berlaku tapi.InsyaAllah BN dan UMNO kembali dipercayai oleh rakyat."
- Pak Tam
-------------------------------------------------------------------
"...TERUSKAN BONGKAR. JGN BIARKAN MEREKA DUDUK DGN TENANG..."
- Jeffry
-------------------------------------------------------------------
"Memang dah merosot, sebab nya PAS suka jadi "KUDA" DAP dan PKR. PAS sanggup jual maruah bangsa dan agama demi politik!"
- Malaysian-2Day
-------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------- Sekiranya anda mempunyai isu atau cerita untuk dikongsi bersama, anda boleh gunakan ruangan dibawah untuk email terus kepada kami 10 SI BUDAK HITAM (10SBH)
Nama Anda:
Email Anda:
Tajuk :
Isu/Cerita/Apa²jelah! :
Image (case-sensitive):